Partnerstwa pomiędzy producentami sprzętu i oprogramowania to bardzo ważny element w promocji obydwu. Nic dziwnego, że Samsung zdecydował się na rozszerzenie współpracy z popularnym serwisem streamingowym Spotify i dystrybucję ich aplikacji na swoich urządzeniach.
Zgodnie z oświadczeniem wydanym przez przedstawicieli Spotify, ich aplikacja trafi na miliony nowych urządzeń Samsunga na całym świecie. Wśród modeli, które zostaną objęte promocją, znajdą się nowe flagowce z serii Galaxy S10, składany smartfon Galaxy Fold i niektóre urządzenia z serii Galaxy A, czyli ze średniej-wyższej półki. Ponadto nowi użytkownicy otrzymają sześciomiesięczny bezpłatny dostęp do Spotify Premium, o ile mieszkają w Stanach Zjednoczonych i nigdy nie korzystali z płatnej wersji serwisu, nawet w ramach miesięcznego okresu próbnego – konsumenci z innych regionów i stali klienci zostali tutaj nieco poszkodowani. Oczywiście z punktu widzenia Spotify to i tak korzystny układ, ponieważ pozwoli serwisowi zdobyć i ugruntować przewagę nad niezwykle popularnym w USA Apple Music.
To nie pierwszy raz, gdy Samsung i Spotify łączą siły. W zeszłym roku producent telefonów zapowiedział, że Spotify trafi na telewizory Samsung Smart TV, a także stanie się głównym źródłem muzyki obsługiwanym przez Bixby’ego – gdy poprosimy wirtualnego asystenta o odtworzenie danego utworu, połączy się on z bazą serwisu. Spotify ma także trafić na nadchodzący inteligentny głośnik Galaxy Home. Z drugiej strony trochę szkoda, że na naszym rynku otrzymamy z telefonami Galaxy jedynie aplikację, z której i tak wielu z nas korzysta na co dzień…