Połącz się z nami

Newsy

Polacy kochają domowe (i)Roboty

Według badań GfK w pierwszym półroczu 2019 roku ilość sprzedanych w Polsce robotów sprzątających wzrosła o ponad 60%.

Opublikowane

dnia

Polacy pokochali roboty sprzątające. Takie wnioski płyną z badania rynku, które przeprowadzone zostało przez Instytut GfK. Ta kategoria produktowa od lat odnotowuje stałe wzrosty, a dziś odpowiada za blisko 20% wartości rynku urządzeń odkurzających. Roboty domowe lidera rynku – amerykańskiej marki iRobot – ułatwiają utrzymanie porządku już w 330 tysiącach gospodarstw domowych w Polsce i zyskują coraz więcej zwolenników.

Kategoria domowych robotów została spopularyzowana na całym świecie przez amerykańską firmę iRobot. Zmiana przyzwyczajeń w zakresie sprzątania oraz podbój rynku zapoczątkowany został w 2002 roku, kiedy zaprezentowany został pierwszy robot odkurzający Roomba. iRobot stale rozwija swoje produkty i kreuje kategorię robotów domowych, w której funkcjonują również roboty mopujące Braava. Na przestrzeni niespełna 20 lat iRobot opatentował szereg rozwiązań i wprowadził wiele pionierskich technologii stosowanych w produktach tej marki (m.in. Dirt Detect, trójstopniowy system sprzątania z dwiema szczotkami głównymi, ruchoma głowica czyszcząca, inteligentny system nawigacji). Jedna z najnowszych innowacji  – technologia Imprint Link – komunikuje roboty odkurzające Roomba (obecnie serie i7, s9) z mopującymi Braava (obecnie seria m6). Dzięki niej roboty bez naszej ingerencji odkurzą i umyją podłogę. Innym ważnym rozwiązaniem jest wprowadzona w tym roku stacja Clean Base. Pozwala ona robotom  Roomba serii i7 oraz s9 nie tylko na naładowanie akumulatora, ale również na oczyszczenie zbiornika automatycznego odkurzacza po cyklu odkurzania lub podczas jego trwania. To jedne z wielu innowacji, które ujrzały światło dzienne dzięki pracy inżynierów wsłuchujących się w głos użytkowników. To oni bowiem stanowią o rynkowym sukcesie firmy jak i całej kategorii produktowej. Według badań GfK w pierwszym półroczu 2019 roku ilość sprzedanych w Polsce robotów sprzątających wzrosła o ponad 60% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wartość segmentu robotów odkurzających wzrosła o ponad 30%, a sama marka iRobot stanowi ponad 60% wartości sprzedaży. Drugą, bardzo dynamicznie rosnącą grupą produktowa są odkurzacze pionowe. Zgodnie z przewidywaniami ekspertów każdy dom już wkrótce będzie wyposażony w dwa urządzenia odkurzające – robota do codziennego, regularnego odkurzania oraz urządzenie typu handstick do odkurzania doraźnego. Badania zachowań konsumenckich, które powstały na zlecenie iRobot potwierdzają tendencję wzrostową. Możemy dowiedzieć się z nich m.in., iż 40% badanych zadeklarowało, że w 2019 roku zamierza kupić robota sprzątającego. Co ciekawe Polacy chętniej kupują roboty, które realizują jedno zadanie – odkurzanie lub mopowanie – niż urządzenia, które są w stanie wykonać jednocześnie obie te czynności, co jest oznaką wzrastającej świadomości konsumentów.

Wybory Polaków

Najbardziej popularnym w Polsce modelem robota odkurzającego pierwszego półrocza był iRobot Roomba 980. W pierwszej dziesiątce znalazło się 7 innych modeli pioniera domowej robotyki, w tym zaprezentowane w bieżącym roku modele serii Roomba i7. W świetle powyższych danych nie dziwi fakt, że iRobot stanowi ponad 60% wartości sprzedaży robotów odkurzających w Polsce. Na popularność marki wpływa szeroka oferta. Najtańsze modele z aplikacją kosztują około 1500 zł, a na najbardziej popularną serię robota Roomba – serię 900 należy przeznaczyć nieco ponad 2000 zł.

Jeżeli chodzi o miejsce dokonywania zakupu robota odkurzającego, to w dalszym ciągu chętniej korzystamy ze sklepów tradycyjnych. Niemniej ze względu na popularność i większe zaufanie do produktu zwiększa się udział sprzedaży internetowej. W pierwszej połowie bieżącego roku roboty odkurzające ze sklepów internetowych kupiło już ponad 35% klientów.

Wśród robotów mopujących w pierwszym półroczu 2019 r. zanotowano 13% wzrost. Najbardziej popularnymi modelami okazały się roboty mopujące iRobot Braava, które z udziałem ponad 90% pobiły kolejny rekord popularności.

Dzięki stałemu monitorowaniu potrzeb Polaków, iRobot od lat pozostaje rynkowym liderem w dziedzinie domowych robotów. Sukces produktów tej marki podyktowany jest faktem, że za ich jakością oraz innowacyjnością stoi wysokiej jakości obsługa posprzedażowa. Wraz z autoryzowanym importerem oraz dystrybutorem w Polsce – firmą DLF Sp. z o.o. – iRobot dokłada wszelkich starań, aby użytkownik zawsze mógł skorzystać z pomocy, a jego roboty działały jak najbardziej sprawnie.

Dobry duch i woda na młyn naszej redakcji. Pilnuje terminów, buduje treści i tworzy layout magazynu. Czasami też znajduje czas na filiżankę kawy, bez której nie wyobraża sobie życia.

Kontynuuj czytanie
Reklama
5 komentarzy

5 komentarze

  1. jozef

    18/09/2019 o 13:47

    Znowu reklama? Nie wstyd? Może w sklepie z samymi irobotami jest najpopularniejszy. Wystarczy spojrzeć na liczbę opinii w porównywarce cen. Roomba 980 112 opinii i ocena 4,5/5, natomiast chociażby tzw xiaomi 2 czyli roborock s50 opinii 429 z oceną 4,8/5 i połowę niższą ceną. Co śmieszniejsze parametrami często przewyżsającymi roombę – możliwość mopowania (niestety delakie od doskonałości ale jest), większa siła ssania. Pozostałych robotów nawet sprawdzał nie będę. Ja mam ecovacs ozmo 930, któremu irobot w podobnej cenie nie dorasta nawet do pięt i jak rok temu szukałem robota do zakupu to wniosek był jeden – na pewno nie irobot. Pomimo, że na początku irobot to był dla mnie wybór oczywisty.

    • Martunia

      20/09/2019 o 21:03

      Ale wiesz, że opinie nie mają często dużo wspólnego z rzeczywistością. A prawda taka, że każdemu produktowi coś brakuje do ideału. Niemniej iroboty są często polecane, np. tutaj – https://www.prorankingi.pl/rankingi/male-agd-do-domu/odkurzacze-automatyczne/

    • Wioletta

      23/09/2019 o 13:00

      Każdy wybiera taki sprzęt, jaki mu odpowiada. Wolałam mniej awaryjną roombę niż kupowanie chińczyka. Przekonał mnie fakt, ze iRobot robil amerykańskie roboty militarne – po prostu światowa półka. Mam już swojego dłuższy czas i nic się z nim złego nie dzieje..

  2. infomiasto.eu

    07/10/2019 o 12:31

    Tam zaraz kochają, reklamy im wkładają do głowy potrzebę czegoś co działa słabo i jest jak na razie bardziej absurdalne niż praktyczne.

  3. Emsi

    05/11/2019 o 14:03

    Lepiej Hobot 688, Brava przy tym to słabej jakości żart. Ceny nowych robotów reklamowanej w artykule firmy również.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Newsy

Tesla broni się przed oskarżeniami o błędy konstrukcyjne

Mają być one skoordynowanym atakiem na wartość przedsiębiorstwa.

Opublikowane

dnia

Firma Elona Muska po raz kolejny stanęła przed poważnym problemem. Tym razem chodzi o skargi klientów, którzy zwrócili uwagę na pewne niepokojące zachowanie auta. Według Tesli nie ma powodów do obaw, ponieważ oskarżenia są sfabrykowane.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Newsy

Qualcomm prezentuje nowe procesory ze średniej półki

Szybkie 4G i sztuczna inteligencja dla każdego.

Opublikowane

dnia

Chociaż standard 5G rozpowszechnia się coraz szybciej (lecz nie u nas), Qualcomm nie zapomina o wciąż popularnym 4G LTE. Podczas konferencji w Delhi producent zaprezentował trzy nowe procesory Snapdragon przeznaczone do urządzeń ze średniej i niższej półki.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Newsy

Huawei zastąpi Mapy Google nawigacją TomTom

Skuteczny sposób na obejście amerykańskiego embargo.

Opublikowane

dnia

Ograniczony dostęp do amerykańskich technologii i usług stał się bolączką wielu chińskich producentów. Gdy nie mogą oni skorzystać z produktów Google, zwracają się ku alternatywom, na przykład tym pochodzącym z Europy.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Newsy

Test rakietowego systemu ratunkowego Crew Dragon zakończony sukcesem

Pierwsze loty załogowe jeszcze w tym roku.

Opublikowane

dnia

SpaceX wchodzi w ostateczną fazę prac nad kapsułą Crew Dragon. Przeprowadzony w niedzielę test rakietowego systemu ratunkowego dowiódł, że procedury bezpieczeństwa pojazdu są dopracowane, co oznacza jego gotowość na załogowe loty.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Newsy

Alphabet osiągnął wartość biliona dolarów

To czwarta amerykańska firma, której się to udało.

Opublikowane

dnia

Czwartkowe zamknięcie rynków okazało się przełomowe dla Alphabetu, spółki-matki Google. Okazało się, że zamknęła ona dzień z wynikiem przekraczającym bilion dolarów. Przedtem sztuka ta udała się tylko kompaniom petrochemicznym i trzem innym gigantom technologicznym.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie
Reklama

Nowy numer

Popularne