W tym roku Google wydało wojnę irytującym ogłoszeniom, które zakłócają nasze swobodne i przyjemne korzystanie z internetu. Na pierwszy ogień poszły wyskakujące okienka o ukrytych przyciskach do zamykania. Teraz Google chce wyeliminować automatyczne przekierowania i nieuczciwe praktyki reklamodawców.
Nadchodząca aktualizacja Chrome 71 skupi się przede wszystkim na reklamach zaprojektowanych do wyłudzania danych osobistych lub rozpowszechniania niechcianego oprogramowania. Tego typu ogłoszenia najczęściej automatycznie przekierowują użytkownika na stronę podszywającą się pod inną usługę internetową lub taką proszącą o wypełnienie formularza swoimi danymi osobowymi. Aby z nimi walczyć, Chrome 71 wprowadzi nieco drastyczne rozwiązanie.
Google postanowiło bowiem rozpocząć zbieranie informacji na temat stron, które wciąż stosują nieuczciwe lub natrętne praktyki, i przedstawienie im ultimatum. Jeśli w ciągu 30 dni od otrzymania oficjalnego raportu nie usuną one szkodliwych reklam, Chrome 71 będzie automatycznie blokował wszystkie reklamy pojawiające się na tych portalach, nawet te uznane za nieszkodliwe. Funkcję filtrowania oczywiście będzie można wyłączyć.
Blokowanie natrętnych reklam na stronach internetowych jest kontynuacją rozpoczętej w lipcu kampanii przeciwko automatycznie wyskakującym ogłoszeniom, które atakowały użytkowników zaraz po wejściu na stronę. Chrome 71 trafi na nasze komputery w grudniu i wtedy przekonamy się, czy rozwiązanie to działa tak, jak powinno.