Kupowanie perfum w sklepie internetowym może się wydawać kiepskim pomysłem. Lecz tylko do czasu, gdy nie spojrzy się na ceny oferowane przez wirtualne perfumerie. Warto więc zaryzykować, aby przy okazji sporo zaoszczędzić.
W polskim internecie sklepy internetowe z kosmetykami i perfumami mają długą tradycję i wielu lojalnych klientów. I to klientów, którzy bardziej niż fajerwerki na stronie internetowej cenią sobie bogatą ofertę oraz szeroki wachlarz płatności wraz z szybką wysyłką. Najpewniej tym właśnie można tłumaczyć fakt, że większość z ocenianych sklepów nie wprowadziło od dłuższego czasu żadnych rewolucyjnych zmian, skupiając się zamiast tego na poszerzaniu asortymentu.
Decydując się na zakupy w internetowej perfumerii, warto zwrócić uwagę na opisy produktów. Oczywiście najłatwiej jest wtedy, gdy zna się już dany zapach lub krem i nadszedł po prostu czas na uzupełnienie zapasów. Lecz w przeciwnym wypadku szczegółowa lista wszystkich charakterystycznych cech nowego zapachu może przesądzić o jego zakupie.
Ponadto kupując w dobrych sklepach internetowych można liczyć na wiele gratisów, w tym niewielkie próbki innych polecanych perfum, dołączane do większych zamówień. Warto zatem trzymać się jednego sklepu, zarówno ze względu na nabieraną z czasem wprawę w odczytywaniu opisów, jak i rosnącą kolekcję testerów dopasowanych do naszego gustu.
W tym miesiącu wyróżnienie przyznaliśmy sklepowi Perfect Fresh (http://www.perfectfresh.com), któremu udało się połączyć rozbudowaną ofertę z atrakcyjną warstwą graficzną i bezproblemowym interfejsem.
Opisy produktów zawierają wszystkie niezbędne informacje, dostęp do najważniejszych informacji o sklepie nie sprawia problemu, a udostępnione metody płatności powinny spełnić oczekiwania tej grupy klientów, do których jest skierowany.
Jak oceniamy?
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.