Po tym jak Apple zaprezentowało wczoraj światu nowe paski do Apple Watcha, foldery w Apple TV, nowego robota, który będzie rozmontowywał smartfony i iPhone’a SE, który jest jak wasza ex z bogatszym wnętrzem, przyszedł czas na iPada Pro, który jak można się już dzisiaj spodziewać, w niedługim czasie odłączy model Air od respiratora.
iPad Pro z ekranem o przekątnej 9,7 cala ma w założeniu być alternatywą dla swojego starszego brata o przekątnej 12,9 cala. Decyzja o wprowadzeniu mniejszego Pro do linii produktów Apple wydaje się oczywista, gdyż jak się szybko o tym przekonaliśmy, stosunkowo niewielu użytkownikom przypadł do gustu gigantyczny tablet z ceną przyprawiającą nasz portfel o palpitacje przegrody. Problem w tym, że 9,7-calowy iPad jest w ofercie giganta z Cupertino od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego tabletu tego producenta. Do wczoraj nazywał się on Air 2, ale teraz przyszłość tej linii może się okazać niezwykle ponura.
Nowy iPad Pro 9,7 cala ma te same możliwości i wydajność jaką mógł się pochwalić jego 12,9-calowy poprzednik. Znajdziemy tu ten sam system audio z czterema głośnikami, szalenie wydajny procesor A9X i kilka nowych trików związanych z wyświetlaniem obrazu. Ową nowością jest w tym wypadku technologia True Tone, która ma za zadanie dopasowywać odcień i intensywność obrazu do warunków oświetlenia w miejscu, w którym obecnie przebywamy. Jeśli wierzyć producentowi iPad Pro będzie się również mógł pochwalić o 25 procent większym nasyceniem barw. Urządzenie na pełnych obrotach ma wytrzymać 10 godzin na baterii. Oczywiście tak jak w przypadku większego Pro, tak i tutaj będziemy mogli dokupić dedykowaną klawiaturą Smart Keyboard i rysik Pencil, który inżynierowie z Apple okrzyknęli na konferencji najlepszym akcesorium w historii firmy…
W odróżnieniu od modelu 12,9 cala nowy Pro otrzymał aparat iSight 12 Mpix z tyłu i 5 Mpix z przodu (większy model ma odpowiednio 8 i 1,2 Mpix). Będzie on dostępny w czterech klasycznych już kolorach. Ceny zaczynają się od 2 999 PLN za model Wi-Fi 32 GB i kończą na 4 999 PLN za model Wi-Fi + Cellular 256 GB.
Wszystko to rzuca cień na wprowadzoną w październiku 2013 roku linię tabletów Air. Będą one teraz co prawda dużo tańsze od modeli Pro, ale w przeciwieństwie do serii mini, która wyróżnia się mniejszym ekranem, nie mają nic unikalnego do zaoferowania swoim potencjalnym nabywcom. Istnieje w związku z tym duża szansa, iż na Air 2 skończą się innowacje tej serii, a za kilka lat również i ich produkcja.