Współczynnik odrzuceń to procentowa liczba osób, których wizyta w naszym serwisie ograniczyła się do jednej podstrony: weszli, przeczytali i wyszli. Zwykle zależy nam, aby pozostali na stronie dłużej i generowali więcej odsłon. Zobacz jak to zrobić.
Zadbaj o jakość strony
Zadbaj o to, by strona nie odrzucała {link_wew 4393}białym tekstem na czarnym tle{/link_wew}, brzydkimi zdjęciami czy nieadekwatnymi do tytułów tekstami. Postaw na jakość.
Stosuj chwytliwe tytuły
Mistrzostwo w tytułach osiągnęły polskie portale i serwisy plotkarskie. Dobrze sprawdzają się nieco tajemnicze tytuły zawierające obietnicę. Poznaj też {link_wew 7219}8 innych sposobów na tytuły, które przyciągną prawie każdego czytelnika{/link_wew}.
Zmień wygląd strony
Według KISSmetrics (http://blog.kissmetrics.com/bounce-rate/ ) na współczynnik odrzuceń wpływ ma wygląd strony. Strony sprzedażowe mają go na poziomie 20-40%, {link_wew 7378}landing pages{/link_wew} 70-90%, serwisy z bogatą treścią 40-60%, a portale tylko 10-30%. Strona przypominająca landing page będzie więc generować większy współczynnik odrzuceń.
Wzbogać stronę
Liczbę odsłon powiększają ankiety, materiały video, wyskakujące okienka, formularze komentarzy i zapisu na newsletter i inne elementy wymagające akcji i przejścia do kolejnej podstrony (np. z potwierdzeniem). Uwaga! Współczynnik zwykle rośnie kiedy stosujemy {link_wew 4754}bogate aplikacje w AJAX-ie{/link_wew} – tracimy np. odsłony spowodowane dodaniem komentarza. Z tego powodu portale nie są zainteresowane tą technologią.
Zmniejsz czas wczytywania strony
Uważaj tylko, żeby nie przesadzić z dodatkami – długo ładująca się strona powoduje zniechęcenie internautów. {link_wew 6555}Zobacz jak ją przyśpieszyć{/link_wew}.
Dodaj podstrony i galerie
Portale stosują jeszcze jedną sztuczkę: dzielą artykuły na krótkie części i zamiast jednej odsłony mają ich kilka. Podobnie jest z galeriami – każde zdjęcie jest oddzielną podstroną. Podobną funkcję spełniają strony przejściowe albo powitalne.
Obniż pozycję w Google
Strony znajdujące się na wysokich pozycjach w Google prawie zawsze mają wysoki współczynnik odrzuceń, zwłaszcza dla szczegółowych fraz. Wiąże się to z tym, że internauta znajduje to czego szukał i opuszcza witrynę.
Powiększ współczynnik odrzuceń
Wysoki współczynnik odrzuceń może więc być wartością pożądaną. Dzieje się tak gdy internauta szuka np. numeru telefonu do naszej firmy, bo chce złożyć zamówienie. Im krócej go szuka (i szybciej wyjdzie ze strony) tym lepiej. Podobnie jest jeśli zamawiamy na reklamach (np. AdSense) – internauta powinien klikać w reklamy i przechodzić do polecanej strony.
Ponadto wejścia na długie frazy z wyszukiwarki prowadzące do informacji której szukał internauta zwykle powodują powiększenie współczynnika odrzuceń, chociaż internauta dostaje to czego chciał i nie oznacza to, że jest niezadowolony ze strony. Dopiero powiązanie współczynnika odrzuceń dla określonego źródła odwiedzin z czasem trwania wizyty mówi o odbiorze podstrony przez internautów.
Dodaj odnośniki
Na koniec najważniejsze: dodanie odnośników to jedyny sposób na zmniejszenie współczynnika odrzuceń. Bez nich internauta będzie musiał wyjść ze strony. Oprócz linków w tekście konieczna jest {link_wew 5948}poprawna nawigacja{/link_wew}. Zobacz jak wiele odnośników było w tym tekście i do ilu stron przeszedłeś…