Connect with us

Cześć, czego dzisiaj szukasz?

Newsy

Huawei ostatecznie sprzedaje markę Honor

To efekt sankcji nałożonych przez Stany Zjednoczone.

Wojna gospodarcza pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami nieco przycichła w ostatnich miesiącach, ale wciąż trwa. Jej ofiarą padło przede wszystkim Huawei, które zostało zmuszone do sprzedaży całej marki Honor.

Powodów, które przemawiały za zdecydowaniem się na ten drastyczny krok, jest wiele. Sankcje nałożone przez Stany Zjednoczone i ograniczony dostęp do podzespołów wpłynęły nie tylko na Huawei, ale także należącą do producenta markę tańszych urządzeń mobilnych Honor, która została odcięta od części zasobów. Całkowite oddzielenie się od spółki-matki było inicjatywą podmiotów wchodzących w skład łańcucha przemysłu Honor – od losów firmy zależy ich przetrwanie.

Aby dokonać zakupu powołane zostało konsorcjum Shenzhen Zhixin New Information Technology Co., Ltd., powiązane z organami rządowymi południowochińskiego miasta Shenzhen. Oprócz organów administracyjnych, w jego skład wchodzą także dotychczasowi partnerzy marki. Umowa sprzedaży zakłada, że od tej pory Huawei nie będzie miało żadnych powiązań z marką Honor, ani decyzyjnych, ani majątkowych, chociaż zachowa to samo kierownictwo.

Na chwilę obecną nie wiadomo, jak rozwiązana zostanie kwestia wspólnych technologii – wiele urządzeń Honor działa na procesorach Kirin i korzysta z rozwiązań zaprojektowanych dla droższych smartfonów. Oficjalne odłączenie się od Huawei daje marce możliwość partnerstwa z innymi podmiotami, na przykład Qualcommem, ale dawne powiązania mogą zniechęcić potencjalnych współpracowników do podpisywania jakichkolwiek umów z Honorem.

Entuzjastka rozwiązań mobilnych, dobrej herbaty i gier RPG. Z inżynierską precyzją testuje każdy sprzęt niezależnie od miejsca, w którym aktualnie się znajduje.

Kliknij, by skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nowy numer

Reklama

Może cię też zainteresować

Newsy

Niedrogi średniak z dużą baterią i ekranem 90 Hz.

Testy

Czy „średnia” wersja flagowca Samsunga okaże się lepszym wyborem od tej najwyższej?

Testy

Testujemy mocno dopakowane urządzenie ze średniej półki.

Testy

Czy flagowiec chińskiego producenta może pokonać licznych konkurentów?