Google wyraźnie lubi eksperymenty z designem – w zeszłym roku firma zmieniła logotypy niektórych usług, a w tym planuje odświeżyć wygląd mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Nowa szata graficzna stawia przede wszystkim na wygodę przeglądania.
Pierwsze wizualizacje nowego układu wyszukiwarki pojawiły się na oficjalnym blogu Google. W porównaniu z obecnym wyglądem okna wyników, odświeżona wersja ma mieć prostszy i bardziej skompresowany design, pozwalający zawrzeć więcej informacji na jednej długości ekranu. Wyniki wyszukiwania i podtytuły zostaną powiększone i pogrubione, co ułatwi przeglądanie kolejnych stron w poszukiwaniu najważniejszych informacji, okienka z podglądami poszczególnych wyników będą szersze, a ikony łagodnie zaokrąglone. Ponadto wyszukiwarka ma korzystać z czcionki Google i kolorowych podkreśleń. Według projektantów, zabieg ten zwiększy czytelność strony.
Główna autorka nowej szaty graficznej, Aileen Cheng, zaznacza, że odświeżony projekt ma pomóc użytkownikom w sprawniejszym dostępie do informacji, jednocześnie zachowując język designu kojarzony z usługami Google. Przedsięwzięcie znajduje się na ostatnim etapie prac – unowocześniona wersja mobilnej wyszukiwarki trafi na nasze smartfony w ciągu kilku najbliższych dni.