Coraz więcej osób rezygnuje z korzystania z Facebooka. W samych Stanach Zjednoczonych w kwietniu serwis opuściło 6 mln fanów.
Według analizy SocialBakers w ostatnim półroczu Facebook stracił 8,5 mln użytkowników. Najgorzej jest w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech, Hiszpanii i Australii. Czyli tam, gdzie dotąd serwis królował. Specjaliści oceniają, że problem polega na tym, że większość osób, które chciałoby korzystać z Facebooka, już to robi. Nikogo nie dziwi więc fakt, że część z nich po prostu się nudzi i szuka nowych wrażeń.
Największym problemem może okazać się coraz mniejsze zainteresowanie wśród młodych użytkowników. Dla nich Facebook stał się po prostu zbyt tłoczny, bo na każdym rogu mogą spotkać ciocie, mamy, babcie i dziadków. Zamiast przyjmować ich do grona swoich znajomych, wolą poszukać dla siebie nowego miejsca w sieci.
Ciężko jednak mówić o kryzysie, bo Facebook wciąż się rozwija. Dla porównania w Polsce w ostatnich sześciu miesiącach ilość użytkowników wzrosła o niespełna 12%.