Połącz się z nami

Publikacje

Creative Super X-Fi, czyli wzmacniacz i słuchawki dla wymagających?

Holograficzne audio spodoba się wszystkim – graczom, kinomanom i entuzjastom różnych gatunków muzycznych.

Opublikowane

dnia

Sama forma słuchawek – stosunkowo niewielkich przetworników znajdujących się bezpośrednio w sąsiedztwie naszych uszu – ogranicza możliwości przedstawienia dźwięku przestrzennego. Technologia holograficznego audio Super X-Fi od Creative została stworzona po to, aby te ograniczenia wyeliminować.

Przed rozpoczęciem odtwarzania, analizuje ona budowę głowy i uszu użytkownika, aby dopasować brzmienie surround do jego anatomii – wystarczy jedynie zrobić trzy zdjęcia twarzy i wrzucić je do aplikacji. Algorytmy przetwarzania obrazu wydobywają ze zdjęć parametry naszej budowy, a sztuczna inteligencja dopasowuje do nich brzmienie. Dzięki temu prostemu zabiegowi odnosimy wrażenie, że muzyka rozbrzmiewa dookoła nas, a nie jedynie przy kanałach słuchowych.

Na polski rynek trafiły właśnie trzy produkty obsługujące Super X-Fi: konwerter cyfrowo-analogowy SXFI AMP i dwie pary słuchawek, SXFI AIR oraz SXFI AIR C. Ten pierwszy dodaje technologię dźwięku holograficznego do dowolnych słuchawek wyposażonych w złącze 3,5 mm; można go podłączyć do każdego urządzenia z USB-C. AMP obsługuje dźwięk przestrzenny 5.1 oraz 7.1. Zastosowany w nim układ cyfrowy współpracuje nawet z wymagającymi słuchawkami studyjnymi, a 32-bitowy przetwornik cyfrowo-analogowy zapewnia czysty, wyrazisty i porywający dźwięk..

Creative SXFI AIR to nauszne słuchawki wyposażone w 50-milimetrowe neodymowe przetworniki i czip Super X-FI UltraDSP. Mogą one pracować w trybie Bluetooth, ale dopiero podłączenie ich przez USB pozwala uwolnić pełną moc holograficznej technologii. Mogą one działać jako samodzielny system muzyczny, obsługujący pliki MP3, WMA, WAV i FLAC – wystarczy umieścić w nich kartę microSD z zapisanymi utworami.

Super X-Fi znajdziemy także w modelu SXFI AIR C, gamingowym headsecie. To uproszczona wersja SXFI AIR bez wbudowanego odtwarzacza i modułu Bluetooth. Ma ona natomiast mikrofon ClearComms, dostrojony do wyłapywania dźwięku ludzkiego głosu, który pozwala na precyzyjną komunikację z innymi graczami.

660 PLN (SXFI AMP), 700 PLN (SXFI AIR), 570 PLN (SXFI AIR C), www.pl.creative.com

Od dziewięciu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.

Kontynuuj czytanie
Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Publikacje

Cenne wskazówki

Klasyczne zegarki nigdy nie wychodzą z mody!

Opublikowane

dnia

Legendarne prototypy z lat 60., które dopiero teraz ujrzały światło dzienne i high-endowe zegarki wykonane z recyklingowych materiałów… oto najciekawsze czasomierze na rynku!

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Czy warto wymieniać starego smartfona na Samsunga Galaxy S10? Podpowiadamy.

Opublikowane

dnia

Choć od lutowej premiery Samsunga Galaxy S10 minęło już trochę czasu, smartfon ten nadal sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Nie bez przyczyny – S10-tka bez wątpienia będzie jednym z pretendentów do miana najlepszego telefonu 2019 roku. Zastanawiasz się nad wymianą obecnego smartfona na najnowszego flagowca Samsunga? Sprawdź, dlaczego warto to zrobić.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Orange Flex – oferta w aplikacji. Czas na mobilną rewolucję!

Opublikowane

dnia

Oglądasz, sprawdzasz, szukasz, porównujesz oferty sieci komórkowych w internecie? Zrób jeszcze jeden krok do przodu. W Orange Flex nie tylko przeskanujesz ofertę, sprawdzisz możliwości i spersonalizujesz pakiet. W Orange Flex za pomocą aplikacji załatwisz wszystkie formalności i zaczniesz korzystać z najbardziej dopasowanego Planu, bez ograniczeń.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Sir Jony Ive – guru świata designu czy mistrz marketingu?

Apple żegna swojego projektanta urządzeń i interfejsów – czy fani “jabłek” powinny jednak płakać?

Opublikowane

dnia

Tytuł artykułu oczywiście jest prowokacyjny. Tak naprawdę Jony Ive jest jednym i drugim, pytanie brzmi tylko, w jakich proporcjach. Brytyjski projektant stworzył wygląd m.in. MacBooka Pro i Air, iPodów, iPhone’ów, iPadów, czy, mocno rewolucyjnego swego czasu, systemu iOS 7. Przyznacie, że te wszystkie nazwy są wręcz ikoniczne, a jeśli dzisiaj produkty wydają nam się „zwyczajne”, to tylko dlatego, bo wielu naśladowców sprawiło, że wygląd tego, co zaprojektował Ive, jest obecnie przykładem wzorcowym tego, jak np. powinien wyglądać tablet.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Miejska e-wolucja

Dowiedz się, jak zaoszczędzić na transporcie, ocalić środowisko i dołączyć do prężnie rozwijającego się grona miłośników elektromobilności.

Opublikowane

dnia

Magazyn T3

Koszty posiadania samochodu wciąż rosną. Drożejące paliwo, ubezpieczenie i konieczność dbania o stan techniczny pojazdu potrafią zabrać nam z konta sporą część pensji, nie wspominając nawet o dodatkowych wydatkach na miejsca parkingowe. Zamiast tego możemy pokusić się o skorzystanie z zatłoczonej i nie zawsze punktualnej komunikacji miejskiej, wydać mnóstwo pieniędzy na taksówki, wsiąść na rower i dojechać do biura kompletnie spoconym i zmęczonym albo…

(więcej…)

Kontynuuj czytanie
Reklama

Popularne