Ach, inteligentne tekstylia. Czasami wyglądają śmiesznie, czasami są po prostu niewygodne. Japoński producent elektroniki fitnessowej Xenoma zaprezentował właśnie inteligentny longsleeve, który służy do… sterowania grami komputerowymi.
Opracowana przez Japończyków z Xenomy technologia E-Skin polega na umieszczeniu systemu czujników na cienkim, przewiewnym materiale. W zależności od przeznaczenia ubrania, wszyte w nie sensory mogą rejestrować różne parametry – kierunek ruchu ciała, napięcie mięśni czy rytm pracy serca. W zaprezentowanym na targach kontrolerze do gier wykorzystano ten pierwszy typ czujników. Strój rejestruje prędkość ruchu użytkownika oraz wyczuwa zmiany w jego ruchu. Zebrane informacje następnie „tłumaczy” na język gry komputerowej – na razie ubranie współpracuje z jednym tytułem, prostą grą polegającą na omijaniu przeszkód w biegu.
Xenoma podkreśla, że technologia E-Skin jest uniwersalna i oprócz zastosowań rozrywkowych sprawdzi się również w sprzęcie fitnessowym i medyczno-rehabilitacyjnym. Firma planuje również rozpoczęcie współpracy z producentami headsetów VR – ubranie mogłoby zastąpić część funkcji kontrolerów ręcznych, dodatkowo potęgując wrażenie wejścia w wirtualną rzeczywistość.