SOCJAL
Do góry


CES 2018: DeepFrame – wielkopowierzchniowy system AR

Czyżby tak wyglądała przyszłość kampanii marketingowych?

Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona to póki co domena samotników – każdy obserwuje wirtualny świat poprzez headset lub kamerę w telefonie. Opracowany przez Duńczyków z Realfiction ekran DeepFrame pozwala na wyświetlanie zawartości AR, którą jednocześnie może oglądać wiele osób.

Ekran o przekątnej 64 cali działa na zasadzie odbicia obrazu. Płaski obraz wyświetlony na umieszczonym przed nim ekranie LED zostaje przechwycony, zaś specjalne pokrycie DeepFrame odbija go i nadaje mu głębi. Jakość uzyskanego „hologramu” zależy od rozdzielczości wykorzystanego nośnika pierwotnego: aby uzyskać jak najbardziej przekonujący efekt należy użyć ekranu obsługującego wideo przynajmniej w 4K. Efekt AR zachowany jest niezależnie od kąta widzenia obserwatora. Ekran może być również wmontowany w ściany lub okna.

Nietrudno znaleźć wiele obszarów zastosowania dla tego rozwiązania. Podczas targów CES Realfiction zaprezentowało jedno z nich: wirtualny konfigurator samochodów. Dzięki niemu klient może z dużą dokładnością sprawdzić, jak jego nowe auto będzie wyglądało w różnych wariantach wyposażenia i kolorach lakieru. DeepFrame może zainteresować również muzea, galerie sztuki oraz parki rozrywki.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej w Newsy