W ubiegłym roku aż o 74 proc. wzrosła liczba użytkowników serwisu księgowości internetowej ifirma.pl, którzy płacą miesięczny abonament. Grono przedsiębiorców korzystających z platformy powiększa się szybko m.in. dzięki implementacji nowych narzędzi księgowych i funkcjonalności. W tym roku planowane są kolejne innowacyjne wdrożenia.
Od grudnia 2008 r. do grudnia 2009 r. grono klientów opłacających abonament w serwisie ifirma.pl powiększyło się aż o 74 proc. – z 2560 do 4460 podmiotów. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku liczba aktywnych użytkowników platformy e-księgowej (płacących abonament 45 zł netto i testujących bezpłatnie serwis w ramach trzymiesięcznego okresy próbnego) wynosiła ponad 7100 osób. Szybki rozwój ifirma.pl pozytywnie wpłynął na wyniki Power Media S.A., spółki giełdowej będącej właścicielem serwisu. Przychody firmy z tytułu świadczenia usług dostępu do systemu księgowości internetowej wzrosły w ciągu rok o 66 proc.
– Ubiegły rok zaliczamy do bardzo udanych – mówi Marta Przewłocka, wiceprezes spółki Power Media S.A. – Wzrost o trzy czwarte liczby użytkowników płacących abonament, i to w okresie spowolnienia wzrostu gospodarczego, to wynik godny podkreślenia. Widać wyraźnie, że przedsiębiorcy coraz częściej szukają fachowego wsparcia w internecie, aby usprawnić procesy biznesowe i obniżyć koszty działalności firmy. Wyniki ifirma.pl świadczą o tym, że rozwój serwisu idzie w dobrym kierunku: stale wprowadzamy nowe funkcjonalności i narzędzia, w cenie stałego abonamentu.
Już na początku 2010 r. w serwisie ifirma.pl zaimplementowano nową wersję modułu „Pracownicy”, który usprawnia proces zarządzania dokumentacją pracodawca – pracownik. Dzięki temu narzędziu można np. tworzyć bazę danych zatrudnionych w firmie, wprowadzać do systemu różne rodzaje umów o pracę, wyliczać należne ZUS-y, generować comiesięczne rozliczenia z pracownikiem, a także księgować koszty. Najnowsza wersja aplikacji rozszerza paletę dostępnych funkcjonalności modułu m.in. o możliwość archiwizowania umów pracowniczych, wystawiania PIT 4R w wersji elektronicznej oraz wystawiania korekt do tej deklaracji, automatycznego wyliczania wynagrodzenia urlopowego i chorobowego, czy możliwość wprowadzania aneksów do umów. Już wkrótce użytkownicy serwisu otrzymają do dyspozycji nowe, funkcjonalne narzędzia, m.in. rozbudowany kalendarz.