Facebook bije kolejne rekordy popularności. Zasięg serwisu rośnie, a to przekłada się na zwiększenie efektywności reklamy w tym medium.
Na podstawie niedawno opublikowanego cennika reklamy na trzeci kwartał br. można zauważyć znaczne zwiększenie się potencjału reklamowego Facebooka. Liczba aktywnych użytkowników serwisu wśród polskich internautów zwiększyła się z 5,6 mln do 6,3 mln. Reklama Premium Ads dociera dziennie do 3,5 miliona osób, podczas gdy w drugim kwartale liczba ta wynosiła 3 mln. Natomiast Marketplace Ads zwiększyło swój zasięg z 5,6 mln odbiorców miesięcznie do 6,3 mln. Dla reklamodawcy wyniki te oznaczają, że ich przekaz dociera do stale rosnącej liczby aktywnych, zaangażowanych użytkowników. Znakomita większość z nich, bo aż 82%, loguje sięna Facebooku przynajmniej jeden raz w tygodniu, podczas gdy ponad połowa robi to codziennie.
Wzrost liczby AU, do których dociera Reach Block, na przykładach wybranych grup docelowych:
Facebook oferuje reklamodawcom 3 możliwości reklamowania się: Premium Ads, MarketPlace Ads oraz Reach Block. Premium ads to reklama angażująca emitowana w prawej kolumnie na stronie głównej i na stronach profilowych. Reklama tego typu umożliwia wejście w interakcję z odbiorcą. Interakcja ta jest wyświetlana na ścianie użytkownika i widoczna dla wszystkich jego znajomych, co wywołuje efekt wirusowy. Marketplace Ads wyświetlane są na wszystkich stronach serwisu, w prawej kolumnie, maksymalnie po 5 jednocześnie. Natomiast reklama Reach Block jest emitowana na stronie głównej i stronach profilowych (do 5. odsłon). Można w niej wykorzystać do trzech kreacji, co pozwala uzyskać efekt opowiadania historii.