Wielu przedsiębiorców prowadzących lub też zakładających firmy kieruje swoją uwagę w stronę internetu. Zdają sobie sprawę, że światowa sieć zapewnia im możliwość dotarcia do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów.
Autor: Catherine Seda Format: B5 Ocena: 5/6 |
Bardzo często umyka im jednak fakt, że stworzenie serwisu internetowego nie jest wystarczającym czynnikiem gwarantującym pozyskiwanie nowych odbiorców produktów i usług. Obecnie nie wystarczy być obecnym w sieci. Trzeba zadbać także o to, aby stać się dobrze widocznym dla innych internautów. W realizacji tego wyzwania pomocne są wskazówki doświadczonej specjalistki w zakresie marketingu internetowego, które zostały zgromadzone w przygotowanej przez nią książce.
Autorka koncentruje swą uwagę na trzech rodzajach podmiotów mających istotne znaczenie dla rozwoju sieciowego biznesu. Wyjaśnia jak wykorzystywać tajniki internetowego marketingu w celu przyciągnięcia uwagi nowych klientów, prasy oraz robotów sieciowych. Podejmowane działania dzieli na dwie grupy. Pierwsza jest związana z public relations. Obejmuje dostosowywanie serwisów internetowych i zgromadzonych w nich treści do potrzeb wyszukiwarek, przygotowywanie artykułów na potrzeby sieci, a także wykorzystywanie potencjału blogów, mediów społecznych i kontaktów z prasą.
Druga grupa działań ma na celu zwiększenie opłacalności reklam w internecie. Czytelnicy dowiadują się, jak kontaktować się z klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej i poznają zalety programów partnerskich. Uczą się maksymalizowania korzyści z reklam typu „płać za kliknięcie” oraz wykrywania związanych z nimi oszustw. Przyswajają również informacje na temat reklam kontekstowych oraz przekonują się na ile istotne jest reagowanie na komentarze klientów i działania podejmowane przez konkurencję.
Materiał zgromadzony w poszczególnych rozdziałach jest urozmaicony i wzbogacony wypowiedziami specjalistów, a także przedstawicieli serwisów stanowiących przykłady zakończonego sukcesem wdrażania danej techniki marketingowej.
Catherine Seda dzieli się z czytelnikami swym bogatym doświadczeniem związanym ze stosowaniem efektywnych technik marketingowych w światowej sieci. Podkreśla znaczenie wyszukiwarek, wskazuje istotną rolę prasy, a także nowoczesnych technik komunikowania się z klientami. Wyjaśnia w jaki sposób optymalizować nakłady na kampanie reklamowe w sieci i udziela porad związanych ze zwiększeniem skuteczności tej formy promocji.
Unika technicznych dywagacji, zastępując je inspirującymi wywiadami z przedstawicielami firm, które odniosły sukces. Zwraca też uwagę na konieczność dbania o spójność podejmowanych działań marketingowych oraz przestrzega przed popełnianiem typowych błędów. Dla osób prowadzących działalność w internecie tego typu wskazówki mogą okazać się istotnym impulsem na drodze do zwiększania przychodów i potencjału ich firm.