Aż 63 procent firm z branży technologicznej nie korzysta z możliwości prowadzenia blogów korporacyjnych.
W przeprowadzonym w pierwszym kwartale tego roku badaniu wzięła udział grupa 335 menedżerów zarządzających międzynarodowymi firmami informatycznymi. Wśród nich znaleźli się także przedstawiciele firm mających swoje oddziały w Polsce.
Głównym powodem nieuwzględniania przez respondentów badania blogów wśród narzędzi komunikacji z otoczeniem jest konieczność poświęcania im zbyt dużej ilości czasu (wskazuje na to 36 proc. badanych). 33 proc. badanych nie widzi w prowadzeniu blogów żadnych korzyści, natomiast 12 proc. obawia się negatywnych reakcji i komentarzy dotyczących firmy pod wpisami prowadzących blogi korporacyjne.
– Mimo że czytelnicy blogów postrzegani są jako istotna i wpływowa grupa opiniotwórcza w środowisku biznesowym, wiele firm wciąż niechętnie decyduje się na korzystanie z tej formy komunikacji pomiędzy organizacją, a jej otoczeniem” – mówi Rafał Czechowski, partner zarządzający w agencji Imago PR, która jest wyłącznym przedstawicielem Eurocom Worldwide w Polsce.
Według badania Eurocom Worldwide firmy, które decydują się na tę formę komunikacji z otoczeniem, kierują się przede wszystkim potrzebą wzmocnienia interakcji klientów z firmą. Potwierdziło to 51 proc. badanych, którzy prowadzą blogi korporacyjne. 23 proc. z nich bloguje, by uczestniczyć w debatach i wymianie doświadczeń biznesowych. 14 proc. prowadzących blogi korporacyjne wskazało, że używa blogów do podniesienia poziomu rozpoznawalności firmy, natomiast 11 proc., by wzmocnić działania z zakresu pozycjonowania.
– Interaktywna specyfika Web 2.0 oraz serwisów społecznościowych stawia ogromne wyzwania przed wszystkimi organizacjami, w tym firmami IT, które muszą przystosować swoje działania komunikacji z klientami do nowych możliwości. To również wyzwanie dla branży public relations, która stara się sprostać wymaganiom Internetu poprzez otwartą i transparentną dyskusję – mówi Mads Christensen, dyrektor ds. sieci
w Eurocom Worldwide.