Firma badawcza Gemius SA zbadała zwyczaje oraz plany wyjazdowe polskich internautów. Najważniejsze wnioski z badania zostały zebrane w raporcie \”Turystyka wśród internautów\”.
Sezon wiosenno-letni to najpopularniejszy okres urlopowy – 41 proc. internautów planujących wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższych 6 miesięcy zamierza wypocząć właśnie w tym okresie. Nieznacznie mniejsza liczba respondentów (36 proc.) ma zamiar wyjechać w sezonie jesienno-zimowym. Podróż w obu sezonach planuje co szósty badany (16 proc.).
Europa to najczęściej wskazywany kierunek podróży. Co drugi (56 proc.) internauta planujący wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższego półrocza zamierza odwiedzić jeden z krajów Starego Kontynentu, podczas gdy jedynie co siódmy (14 proc.) planuje wykupić wycieczkę krajową.
Wśród kierunków europejskich królują takie państwa, jak Włochy, Hiszpania, Grecja, Chorwacja i Austria. Wśród wyjazdów planowanych w obrębie Polski największą popularnością cieszą się województwa podkarpackie, zachodniopomorskie
i małopolskie.
Za najważniejsze kwestie podczas wyboru wyjazdu organizowanego przez biuro podróży internauci planujący taki wyjazd uznali miejsce wycieczki oraz jej cenę. Prawie 2/3 badanych zamierza wydać na planowany wyjazd z biurem podróży od 1000 zł do 4000 zł
w przeliczeniu na jedną dorosłą osobę. W przypadku wyjazdów krajowych i europejskich zdecydowana większość osób korzystających z sieci planuje przeznaczyć na ten cel do
2000 zł, zaś w przypadku wyjazdów poza Europę ponad 2000 zł na osobę.
Zwiedzanie będzie celem wyjazdu prawie połowy internautów planujących wyjazd z biurem podróży w ciągu najbliższego półrocza. Co trzeci respondent ma zamiar przede wszystkim wypoczywać, zaś co ósmy planuje jeździć na nartach.