Firma Microsoft poinformowała, że w 25 dni od premiery sprzedała 2,5 mln sztuk Kinect – specjalnego sensora dla konsoli Xbox 360, który rozpoznaje ruchy ciała użytkownika. Korporacja pracować ma także nad własnym projektem telewizyjnym.
Technologia Microsoft Kinect swą oficjalną premierę miała na początku listopada. W ciągu 25 dni sprzedano 2,5 mln sztuk urządzenia. Na dobre wyniki sprzedaży miała wpływ popularność rozwiązania podczas tzw. Czarnego Piątku (ang. Black Friday) – amerykańskiego dnia wyprzedaży i promocji organizowanego w pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia.
Jesteśmy zachwyceni odpowiedzią konsumentów na Kinect i pracujemy z naszymi partnerami nad zwiększeniem produkcji i dostaw by uzupełnić półki i odpowiedzieć na zapotrzebowanie – powiedział Don Mattrick, szef działu zajmującego się elektroniczną rozrywką. Dodał jednocześnie, że dobre wyniki dają pewność osiągnięcia wyniku 5 mln sztuk, które mają zostać sprzedane do końca tego roku. Microsoft potrzebował 10 dni by przekroczyć granicę pierwszego miliona sprzedanych sztuk.
Kinect jest sensorem współpracującym z konsolą Xbox, który dzięki wbudowanym czujnikom pozwala użytkownikom na kontrolę urządzenia (np. granie w obsługujące technologię gry) za pomocą ruchów ciała i głosu. Microsoft przeznaczył ponad 500 mln dolarów na promocję produktu.
Urządzenie jest również dostępne w Polsce. W zestawie z grą (bez konsoli) kosztuje ok. 650 zł. Warto dodać, że od niedawna w naszym kraju dostępna jest usługa Xbox LIVE.
Pojawiły się również doniesienia, że Microsoft pracuje nad własnym rozwiązaniem telewizyjnym, którym ma być bezpośrednią konkurencją dla rozwiązań firm Google, Apple czy Netfix. Korporacja chce zaoferować użytkownikom Xbox’;a płatny (na zasadzie miesięcznego abonamentu) dostęp do produkcji sieci telewizyjnych takich jak ABC, NBC, Fox, CBS, ESPN czy CNN. Produkt ma pojawić się na rynku w 2012 roku.