Analitycy z Kaspersky Lab odpowiedzialni za analizę spamu zarejestrowali masowe wysyłki wiadomości e-mail zawierających odsyłacze do filmów reklamowych znajdujących się w serwisie YouTube.
Wiadomości mogą różnić się od siebie jednak zawierają ten sam odsyłacz. Serwis YouTube jest bardzo atrakcyjnym medium dla spamerów ze względu na swoją ogromną popularność. W 2007 roku analitycy z Kaspersky Lab przewidywali możliwość wykorzystania YouTube’a przez spamerów, jednak dopiero teraz wykryto pierwszy mailing mający na celu nakłonienie użytkowników do obejrzenia filmu reklamowego.
„Naturalnie, ten typ reklamowania się jest znacznie bardziej atrakcyjny dla przestępców niż zwykły tekst, czy nawet grafika”, mówi Daria Gudkowa, szef grupy odpowiedzialnej za analizę zawartości w Kaspersky Lab. „Dwa lata temu spamerzy wykorzystywali nazwę serwisu YouTube w e-mailach obiecujących interesujące filmy w celu zwabienia użytkowników na strony z reklamami. Teraz odsyłacze rzeczywiście prowadzą do popularnego serwisu z filmami.”
Nie jest to pierwszy przypadek kreatywnego działania spamerów w tym roku. W kwietniu pojawiły się wiadomości zawierające niestandardowe i złożone elementy graficzne reklamujące usługi masowych wysyłek.
Eksperci z Kaspersky Lab podkreślają, że stosowanie filtrów spamowych jest bardzo ważne. Tylko w ten sposób można uniknąć niechcianej i potencjalnie niebezpiecznej korespondencji.