Dobrze funkcjonująca infrastruktura IT ma zasadnicze znaczenie dla jakości i ciągłości procesów biznesowych zachodzących w firmie. Z tego względu od specjalistów IT wymaga się ponadprzeciętnej sprawności: szybkiego odpowiadania na pytania, natychmiastowego lokalizowania i rozwiązywania problemów oraz znajdowania sposobów zapobiegania im w przyszłości. Na te wymogi odpowiada Aristoteles IT Desk, który w organizacjach znacznie poprawia obsługę klienta.
Aristotetels IT DESK zapewnia prostą, niezawodną, całodobową zdalną obsługę dużych przedsiębiorstw oraz małych i średnich firm. Oprogramowanie to umożliwia ciągłe, zautomatyzowane i bezpieczne monitorowanie użytkowników i urządzeń znajdujących się w firmowej sieci.
Oprogramowanie Aristoteles IT Desk gromadzi informacje serwisowe i pozwala nadzorować przebieg prac działu IT z poziomu strony internetowej. Automatycznie przydziela inżynierów systemowych, którzy natychmiast informowani są o pojawieniu nowego zgłoszenia.
W rezultacie administratorzy działu IT mogą zapobiec potencjalnym przerwom w pracy oraz oszczędzić czas i pieniądze poprzez szybsze rozwiązywanie problemów i skracanie czasu przestojów infrastruktury. System automatycznie określa czas potrzebny na zrealizowanie danego zgłoszenia a użytkownik w każdej chwili może sprawdzić, na jakim etapie jest realizacja jego zgłoszenia.
Koniec z przypisywaniem grup użytkowników do poszczególnych administratorów. Oprogramowanie automatycznie gromadzi dane ze wszystkich stanowisk komputerowych w sieci LAN/WAN. Dotyczy to głównie informacji na temat konfiguracji sprzętowej, systemu operacyjnego oraz zainstalowanego oprogramowania (łącznie z procesami i usługami systemowymi). Administrator otrzymuje szczegółowe dane o zmianach sprzętu, nowo instalowanych aplikacjach oraz podłączanych urządzeniach USB. Przejrzyste raporty sprzętowe oraz baza licencji pozwalająca kontrolować legalność posiadanego oprogramowania umożliwiają elastyczne planowanie przyszłych zakupów Działu IT.