Groupon wchodzi do Chin pod nazwą GaoPeng.com. W działalności pomóc mają mu dwie duże lokalne spółki. Czy Chiny okażą się kolejnym sukcesem dla lidera zakupów grupowych?
W działalności Groupon’a w Państwie Środka pomóc mają dwie firmy: Tencent – największa chińska sieć społecznościowa oraz Alibaba – jeden z liderów e-commerce w Chinach.
Przed Groupon’em ogromna szansa: zarówno ze względu na wielkość rynku i coraz aktywniejszych w sieci mieszkańców (obecnie ok. 450 mln internautów), jak i z powodu agresywnej strategii samego Groupon’a. Zakupy grupowe są w Chinach bardzo popularne, a rynek zdominowany jest przez „klony” Groupon’a. Jeden z nich działa pod adresem groupon.cn stąd „oryginalny Groupon” operować będzie pod adresem GaoPeng.com.
Groupon za pośrednictwem GaoPeng.com będzie oferował zniżki na produkty i usługi gastronomiczne, rozrywkowe itp. w Pekinie i Szanghaju. Firma chce rozszerzyć działalność na inne duże miasta.