.CO Internet, operator kolumbijskiej ccTLD ogłosił, że firma Google stała się właścicielem domeny G.CO i ma zamiar wykorzystać ją do skracania linków.
Serwis skracający linki będzie wykorzystywany tylko przez Google. Ma to gwarantować bezpieczeństwo dla klikających. Dodatkowo linki prowadzić mają wyłącznie do produktów korporacji.
Google dołącza do zacnego grona firm, które wykorzystują krótkie domeny .CO. Są wśród nich:
- Twitter – t.co;
- Overstock – o.co;
- GoDaddy – x.co;
- Amazon – a.co, z.co, k.co.
Cena przejęcia domeny nie została ujawniona. Możliwe jednak, że Google zapłaciła za g.co od górnych kilkuset tysięcy do jednego, dwóch milionów dolarów.
.CO Internet wkłada bardzo wiele wysiłku by przekonać firmy, że kolumbijska końcówka może być nie tylko wykorzystywana do pozyskiwana ruchu z odpowiadających domen .COM, ale stanowi pełnoprawne rozszerzenie z wielkim potencjałem.
Przekazanie domen takich jak g.co czy t.co na serwisy skracające linki to kolejny bardzo ciekawy element promocji. W końcu z tego typu adresów korzystać będą miliony użytkowników.
Warto przypomnieć, że Google ma już jeden tego typu serwis. W grudniu 2009 uruchomiono goo.gl, który jest dostępny publicznie i każdy może z niego skorzystać.