Według majowych badań firmy Gemius aż 88 procent internautek lubi robić zakupy w sieci. Najczęściej kupują książki i filmy w sklepach internetowych oraz odzież i biżuterię na aukcjach.
Sprzęt elektroniczny, meble, sprzęt AGD czy samochody to tylko nieliczne grupy produktów dostępnych na polskim rynku E-Commerce. Kupujemy dużo, ale z głową. Obawy dotyczą wiarygodności portali i szybkiej realizacji zamówienia. W internetowych zakupach cenimy sobie możliwość zakupu o dowolnej porze, dostawę do domu, oszczędność czasu i niższe ceny towarów. Zniżki bywają różne i zależą od wielu czynników.
Czy w związku z rozwojem Internetu Polki odejdą od tradycyjnych zakupów w sklepach? Pewnie nie do końca. Przecież przyjemność wyjścia z domu z przyjaciółką na kilka godzin buszowania na przecenach jest nieporównywalna z kilkoma minutami spędzonymi przed komputerem. Nawet jeśli w sieci jest taniej.