Amazon wprowadzając czytnik Kindle zrewolucjonizował rynek e-booków. Wiele wskazuje na to, że firma zamierza zrobić następny krok i powalczyć o użytkowników tabletów.
Tajwańskie firmy będą w stanie produkować 800 tys. sztuk tabletu Amazona miesięcznie. Tak przynajmniej wynika ze źródeł z firmy Quanta, która współpracuje m.in. z Sony i Research In Motion, do których dotarł The Telegraph. Nowy Kindle ma być oparty na systemie operacyjnym Android.
Firma Amazon jest nie tylko odpowiedzialna za sukces Kindle; ma ogromne doświadczenie w sprzedaży elektronicznych książek, filmów oraz muzyki. Ostatnio uruchomiony został także specjalny sklep z aplikacjami dla Androida oraz odtwarzacz muzyki w chmurze.
Kindle jest sprzedażowym hitem Amazonu. Kilka tygodni temu wprowadzono jeszcze tańszą, kosztującą 114 dolarów wersję urządzenia – w zamian za niższą cenę wyświetlane są na nim reklamy. Szacuje się, że w 2010 roku sprzedano łącznie ok. 8 mln sztuk czytnika.
Nie znamy specyfikacji technicznej urządzenia, jego ceny oraz daty premiery. Przewagą tabletu Amazona mogą być dotychczasowi klienci, którzy założyli już swoje konta i podpięli karty kredytowe. Receptą na sukces mogą okazać się lojalni użytkownicy, mocna marka i bogata oferta firmy.
Firma Amazon odmówiła komentarza w tej sprawie.