W związku z dynamicznym rozwojem Internetu coraz więcej spraw załatwiamy online – korzystamy z internetowych kont bankowych, robimy zakupy, kontaktujemy się z rodziną i znajomymi. Mimo wielu ułatwień i szerokiego wachlarza możliwości, jakie oferuje nam sieć, jesteśmy stale wystawieni na różnego rodzaju zagrożenia. Często z powodu niedostatecznej wiedzy i niestosowania podstawowych zabezpieczeń sami powodujemy ryzyko wystąpienia groźnych sytuacji lub zwiększamy skalę szkód. Dlatego też Magazyn Internet włączył się w akcję edukacyjną „Bezpieczniej w Sieci”.
„Bezpieczniej w Sieci” to platforma służąca popularyzacji wiedzy na temat zagrożeń związanych z użytkowaniem komputera i Internetu. Akcja wystartowała 22 października 2010 roku jako wspólna inicjatywa organizacji rządowych – Ministerstwa Gospodarki i Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz partnerów komercyjnych m.in. PayPal, Nasza-Klasa, Auto-Backup. Przedsięwzięcie jest wzorowane na podobnych kampaniach, które były organizowane z dobrym skutkiem w Wielkiej Brytanii i Stanach zjednoczonych (np. getsafeonline.org czy staysafe.com). Na stronie internetowej akcji można znaleźć porady i artykuły dotyczące m.in. zabezpieczeń przed utratą plików, kradzieżą komputera czy też atakiem wirusa. Na platformie działa również sekcja „Zabezpiecz swoją firmę” dedykowana firmom i instytucjom.
Firma Auto-Backup – jeden z partnerów Bezpieczniej w Sieci – przygotowała specjalną promocję dla czytelników Magazynu Internet. Każdy, kto wejdzie na stronę https://auto-backup.pl/biznes/Rejestracja.aspx i zarejestruje się jako nowy użytkownik, otrzyma biznesową, nielimitowaną wersję usługi za darmo na okres jednego miesiąca. Po upływie tego okresu usługa będzie kontynuowana bezpłatnie w wersji 1 GB na czas nieograniczony.
Jeżeli chcecie się dowiedzieć więcej na temat samej akcji wejdźcie na stronę http://bezpieczniejwsieci.org