Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid ma najmocniejszy napęd w gamie drugiej generacji bestsellerowego crossovera. Dzięki nowoczesnym technologiom, które optymalizują zużycie energii, to także najoszczędniejszy wariant, który umożliwia pokonanie nawet do 66 km w trybie EV.
Od debiutu w 2017 roku europejscy klienci kupili niemal 900 000 egzemplarzy Toyoty C-HR. Za sprawą niepowtarzalnego designu, dynamicznego charakteru jazdy i jakości klasy premium model ten zrewolucjonizował segment C-SUV i przyciągnął do salonów Toyoty wielu nowych, wymagających klientów.
Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid idzie o krok dalej i łączy wyjątkowy styl, komfortową jazdę oraz wydajność na najwyższym poziomie. Zasięg w trybie EV na jednym ładowaniu do 66 km w cyklu mieszanymumożliwia codzienną jazdę bez zużycia paliwa i emisji spalin. Po wyczerpaniu energii system automatycznie uruchamia tryb hybrydowy, w którym auto zasilane jest benzyną oraz energią odzyskiwaną podczas hamowania.
Układ napędowy plug-in hybrid Toyoty C-HR składa się z dwulitrowej jednostki benzynowej o mocy 152 KM (112 kW) oraz silnika elektrycznego o mocy 163 KM (120 kW), zasilanego wysokowydajną baterią litowo-jonową o pojemności 13,6 kWh. Całkowita moc układu wynosi 223 KM (164 kW), co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy.
Napęd łączy dobre osiągi z wydajnością. Średnie zużycie paliwa wynosi od 0,9 l/100 km, a średnia emisji CO2 jest na poziomie 19 g/km w cyklu mieszanym WLTP. Niewymagający sprzęgła układ z dwoma silnikami i automatyczną przekładnią pracuje przy obniżonym tarciu i mniejszej podatności na zużycie, co przekłada się na znacznie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo w trybie hybrydowym w porównaniu z większością konkurencyjnych modeli typu PHEV.
Toyota C-HR Plug-in Hybrid została opracowana z myślą o jak najlepszym wykorzystaniu charakterystyki napędu hybrydowego plug-in. Aby dodatkowo ograniczyć zużycie energii i wydłużyć zasięg w trybie EV, zastosowano układ klimatyzacji i nagrzewania z pompą ciepła, która doprowadza do wnętrza ciepło generowane przez silnik oraz z otoczenia.
System Predictive Efficient Drive pozwala jeszcze efektywniej wykorzystać działanie napędu hybrydowego plug-in i zmniejszyć zużycie paliwa. Dzięki współpracy z wbudowaną nawigacją i funkcji geofencingu auto uczy się ekonomicznej jazdy i optymalnego wyboru trybu pracy napędu, bazując na wskazaniach GPS oraz zachowaniu kierowcy.
Funkcja Regeneration Boost umożliwia prowadzenie auta głównie przy użyciu pedału przyspieszenia, z minimalnym wykorzystaniem pedału hamulca.
Napęd nowej Toyoty C-HR Plug-in Hybrid pracuje w czterech trybach – elektrycznym (EV), hybrydowym (HV), elektryczno-hybrydowym (EV/HV) oraz trybie ładowania baterii. Tryb EV jest włączany automatycznie po uruchomieniu samochodu. Jeśli kierowca nie wybierze innego trybu, pojazd będzie się poruszał bezemisyjnie aż do osiągnięcia minimalnego dla trybu EV poziomu naładowania baterii. Tryb elektryczny działa w pełnym zakresie prędkości, nawet przy bardzo dynamicznej jeździe.
W trybie EV/HV samochód porusza się głównie na samym silniku elektrycznym, uruchamiając dodatkowo silnik spalinowy dla zoptymalizowania zużycia energii tylko gdy potrzebna jest większa moc.
Ładowarka pokładowa 6,6 kW pozwala naładować baterię od 0 do 100% w mniej niż 2,5 godziny przy użyciu Wallboxa i kabla trójfazowego. Możliwe jest także ładowanie z domowego gniazdka za pomocą oferowanego w standardzie kabla Typ 2.
Aplikacji na telefon MyToyota daje możliwość zdalnego rozpoczęcia i zakończenia ładowania baterii, jeśli auto jest podłączone do ładowarki. Aplikacja pokazuje także poziom naładowania baterii i dostępny zasięg. Kierowca może ponadto ustawić schemat ładowania, aby rozpoczęło się automatycznie w wybranym momencie, na przykład w nocy, kiedy ceny energii są niższe.