Ford zaprezentował nową Pumę. Model znacznie podnosi walory kompaktowego crossovera, dzięki niepowtarzalnej stylistyce, najnowocześniejszemu środowisku, w jakim podróżują kierowca i pasażerowie oraz elastycznej, praktycznej przestrzeni bagażowej.
Poza przykuwającymi wzrok proporcjami i oryginalnym stylem nadwozia, nowa Puma wyróżnia się również bardziej wyrafinowanym wnętrzem. Opływowe, jednolite elementy stylistyczne doskonale komponują się z zaawansowanymi wyświetlaczami cyfrowymi, tworząc nowoczesną przestrzeń i azyl, zapewniający pasażerom relaks i przyjemne warunki podróżowania.
Nowa Puma pozwala kierowcy i pasażerom zachować kontrolę nad swoim planem dnia, niezależnie od tego, czy wiąże się on z pracą, czy z rozrywką. Pomaga w tym system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4 najnowszej generacji, skomunikowany z chmurą w standardzie prędkości transmisji 5G, dysponujący „wiszącym” 12-calowym wyświetlaczem centralnym i wyprofilowanym pasem głośników przednich, działających jak soundbar. Smartfony można łatwo łączyć bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto, a dostępna w standardzie pokładowa Alexa reaguje na polecenia głosowe, nawet bez podłączonego smartfona.
Walory praktyczne nowej Pumy podnosi nowatorski system MegaBox, który oferuje dodatkowe 80 litrów przestrzeni bagażowej wkomponowanej w podłogę bagażnika, dzięki czemu można w nim przewozić przedmioty o wysokości do 115 cm. Dzięki dodatkowemu schowkowi MegaBox pojazd o długości 4,2 metra oferuje 456 litrów przestrzeni bagażowej z kompletem pasażerów. w rezultacie Puma może służyć jako wygodny pojazd na rodzinne wakacje z bagażnikiem wypełnionym walizkami lub sprzętem sportowym.
Nowa Puma może być również wyposażona w rozbudowany zestaw zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, do których należą inteligentny tempomat adaptacyjny, automatycznie dostosowujący prędkość do pokonywanych zakrętów lub zjazdów z autostrady oraz system kamer 360-stopni przekazujący obraz otoczenia samochodu.
Uproszczona oferta układów napędowych obejmuje silnik 155-konny EcoBoost Hybrid o pojemności 1,0 litra, wsparty 48-woltową instalacją elektryczną w wersjach Puma Titanium, ST-Line i ST-Line X lub potężny napęd hybrydowy o mocy maksymalnej 170 KM w wersji Puma ST Powershift.
Ponadto nowa Puma korzysta z bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania Forda, umożliwiających ewolucję i udoskonalanie samochodu w miarę upływu czasu.
Ford zapowiedział dziś również, że w pełni elektryczna Puma Gen-E, która będzie korzystać z napędu całkowicie bezemisyjnego zostanie zaprezentowana jeszcze w tym roku.