Bardziej przystępny cenowo plan Netflixa z reklamami mógłby zostać wprowadzony przed końcem 2022 roku, a przy okazji nie byłoby już możliwe współdzielenie kont poza gospodarstwem domowym.
Plan (a raczej jego pierwsza część) ma na celu przyciągnięcie nowych subskrybentów, którzy uważają, że obecne ceny są zbyt wysokie.
Firma od kilku lat stale podnosi ceny, a na początku 2022 roku wprowadziła znaczny wzrost. Netflix w kwietniu poinformował, że stracił subskrybentów w pierwszym kwartale roku i był to pierwszy od ponad dekady spadek liczby subskrybentów platformy. Netflix stracił ich 200 000 i spodziewa się, że w przyszłym kwartale straci jeszcze dwa miliony.
Utrata subskrybenta została częściowo przypisana dzieleniu się kontem, z którym Netflix powiedział, że zamierza się rozprawić. Netflix poinformował pracowników w liście, że planuje ograniczyć udostępnianie haseł, ograniczając dostęp do subskrybentów, którzy dzielą gospodarstwo domowe. Netflix szacuje, że 222 miliony płacących gospodarstw domowych dzielą się z dodatkowymi 100 milionami gospodarstw.
W marcu Netflix rozpoczął testowanie dodatkowej płatności dla osób, które udostępniają swoje konta Netflix osobom spoza gospodarstwa domowego. Na obecnych rynkach testowych Netflix w Chile, Kostaryce i Peru klienci mogą uiścić dodatkową opłatę za udostępnianie swoich kont dwóm osobom spoza domu.
Darmowa rada dla włodarzy firmy: a może by tak po prostu poprawić ofertę i wrócić do produkowania większej ilości jakościowego contentu, zamiast iść na ilość wypuszczanych tytułów? Taka tylko sugestia…