Już niedługo kolekcja podcastów dostępnych na Spotify powiększy się o wiele nowych tytułów. Serwis streamingowy oficjalnie ogłosił zakup dwóch portali powiązanych z produkcją podcastów: Gimlet Media i Anchor.
Pierwszy spośród nowych partnerów Spotify jest profesjonalnym producentem audycji internetowych. Gimlet Media to firma odpowiedzialna za powstanie wielu podcastów, na przykład StartUp czy Reply All. Anchor jest natomiast usługą, która umożliwia początkującym twórcom audycji nagranie, opublikowanie i zarabianie na ich twórczości. Obydwie transakcje zostaną sfinalizowane przed końcem bieżącego kwartału. Przedstawiciele Spotify nie podali, ile dokładnie kosztował zakup portali, wiadomo jednak, że to nie jedyne przejęcie zaplanowane na ten rok – firma chce wydać od 400 do 500 milionów dolarów na kolejne zakupy związane z podcastami, w tym tworzenie własnych, niedostępnych nigdzie indziej serii.
W poprzednim kwartale Spotify wiodło się bardzo dobrze. Serwis rozszerzył swój zasięg o 13 kolejnych krajów w rejonie Bliskiego Wschodu i północnej Afryki, co pozwoliło na znaczące powiększenie bazy użytkowników. Między innymi dzięki temu po raz pierwszy w historii firma zanotowała kwartalny zysk rzędu 107 milionów dolarów. W 2019 roku Spotify nie chce zwalniać tempa, ale planuje jeszcze skuteczniejsze przyciąganie nowych użytkowników.