iCorner, dział produktów konsumenckich Alstor, wprowadza do oferty produkty przeznaczone dla najmłodszych użytkowników. Zabawki edukacyjne Osmo rozwijają wyobraźnię i kreatywność dzieci, ucząc je równocześnie logicznego myślenia.
To coraz częstszy widok – zgarbione dzieci przyklejone do swoich smartfonów i tabletów, odizolowane od prawdziwego świata, skupione na oglądaniu filmów i swoim wirtualnym życiu w grach. Jak je przekonać do nauki? Nie od dziś wiadomo, że najprzyjemniejszą i dającą najlepsze efekty, formą nauki jest zabawa. Z takiego właśnie założenia wychodzi kalifornijska firma Tangible Play Inc., która pod marką Osmo wprowadziła do sprzedaży kilka zestawów gier edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku od 6 do 12 lat.
Misją Osmo jest wykorzystanie możliwości cyfrowego świata w prawdziwym życiu. W kilku zestawach znajdziemy gry uczące rozwiązywania problemów, logicznego, ale niekoniecznie standardowego myślenia, rozwijające kreatywność i umiejętności plastyczne.
- Osmo Tangram to chińska łamigłówka o niemal tysiącletniej tradycji. Osmo wprowadza ją w XXI wiek, oferując w pełni interaktywną zabawę z wieloma poziomami trudności. Nie tylko gwarantuje ona świetną zabawę, ale też pomaga ćwiczyć szare komórki – rozwija umiejętności myślenia przestrzennego i rozwiązywania problemów.
- Osmo Masterpiece przemieni zwykłego iPada w narzędzie rozwijające talent młodego artysty. Dzięki niemu dzieci z łatwością nauczą się jak utrzymać właściwe proporcje i uchwycić odpowiednią perspektywę.
- Osmo Newton to innowacyjna gra, która wymaga ruszenia głową. Dziecko ma za zadanie poprowadzić do celu spadające na ekranie piłeczki, korzystając ze znajdujących się dookoła przedmiotów lub rysując odpowiednie kształty.
- Osmo Numbers – w świecie pełnym nudnych tabel i równań ta gra pokazuje, że matematyka może być fantastyczną zabawą. Zadanie polega na układaniu liczb z fizycznych płytek reprezentujących przecinki, dziesiętne i cyfry. Dodajesz, dokładając płytki, odejmujesz — zabierając je, a mnożysz — łącząc. Trudno wyobrazić sobie szybszy i bardziej intuicyjny sposób eksperymentowania z liczbami.
- Osmo Words – ułożenie z klocków nazwy przedmiotu na ekranie iPada to świetny sposób na naukę angielskiego.
- Osmo Coding uczy dzieci, jak używać komend programowania i prawdziwych bloków kodu do sterowania zabawnym stworkiem Awbie. Dzięki odpowiednim komendom dzieci mogą towarzyszyć Awbie’emu podczas jego niezwykłej wędrówki, pomagając mu omijać drzewa i zbierać smakowite truskawki.
W sprzedaży dostępne są różne zestawy gier dopasowane do wieku i zainteresowań dzieci:
- Osmo Coding Game Kit zawiera gry: Coding, Masterpiece, Newton;
- Osmo Brain Fitness Kit zawiera klocki Tangram oraz gry Newton i Masterpiece;
- Osmo Genius Kit zawiera klocki tangram oraz gry Newton, Words, Masterpiece i Numbers;
- Osmo Words Kit zawiera grę Words.
Gry Osmo są kompatybilne z: iPad 2 (2. generacji), iPad (3. generacji), iPad z wyświetlaczem Retina, iPad mini, iPad mini 2, iPad Air, iPad Air 2, iPad mini 3, iPad mini 4, iPad Pro. W skład każdego zestawu wchodzi podstawka i reflektor. Zabawki OSMO dostępne są w sieciach salonów iSpot i Cortland w cenie od 279 do 529 PLN.