Korzystając z tej witryny, wyrażasz zgodę na Politykę prywatności.
Akceptuję
Magazyn T3Magazyn T3Magazyn T3
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Czytasz: TEST: Hyundai Elantra
Podziel się
Powiadomienie Pokaż więcej
Aa
Magazyn T3Magazyn T3
Aa
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Szukaj
  • Newsy
  • Testy
  • Gaming
  • Moto
  • Kultura
  • Publikacje
  • Magazyn
  • Kontakt i współpraca
Zaobserwuj
  • Advertise
© 2007-2023
Magazyn T3 > Wszystkie > Moto > TEST: Hyundai Elantra
MotoTesty

TEST: Hyundai Elantra

Nowoczesny, zwracający uwagę i… rozsądny cenowo?

Marcin Kubicki
Marcin Kubicki Opublikowany 27/12/2022
Podziel się
4 minut(y) czytania

Wprowadzona po raz pierwszy do sprzedaży w 1992 roku, ELANTRA jest jedną z najdłużej działających nazw modeli Hyundaia. W zeszłym roku pokazano siódmą generację kompaktowego sedana, zastępując model, który wciąż był dość konkurencyjny. W Polsce auto jest dostępne tylko z silnikiem benzynowym 1.6 MPI, ze skrzynią manualną lub automatyczną, z których ja testowałem tą pierwszą. Sedana charakteryzuje moc 123 KM. Konkurenci ELANTRY to Honda Civic, Toyota Corolla czy Volkswagen Jetta.

Pomimo że przed tym jak zasiadłem za kierownicą ELANTRY żałowałem, że nie ma dostępnego u nas wariantu N-Line, okazało się, że dynamika podwozia była bardzo dobra i zachowała spokój nad niedoskonałościami warszawskich dróg. Imponująca była również spora przestrzeń wewnętrzna, oferująca dużo miejsca dla wyższych niż przeciętni pasażerów na tylnych siedzeniach. Napęd o momencie obrotowym 153 Nm oferuje akceptowalną moc, wyższą niż się spodziewałem.

Mniej imponująca była jakość niektórych materiałów we wnętrzu. Twarde, niskiej jakości tworzywa sztuczne pokrywają deskę rozdzielczą i panele drzwi i wydają się nie na miejscu w dobrze wyposażonej kabinie. To rzadki błąd dla Hyundaia, zwłaszcza w świetle nokautującego wnętrza, które można znaleźć w, oczywiście znacznie droższym, Tucsonie. Brak tylnych portów USB wydaje się również przeoczeniem w przypadku samochodu, który jest idealny dla kierowców korzystających ze wspólnych przejazdów.

Pomimo tych małych gaf, nowa ELANTRA stanowi solidny krok naprzód. Przede wszystkim stosunek jakości do ceny zawsze był jedną z mocnych stron Hyundaia, a przy kwocie zaczynającej się od 84 900 PLN, stylowa ELANTRA jest jednym z najsilniejszych konkurentów w tym segmencie.

- Reklama -

Dużo miejsca na nogi mają pasażerowie zarówno z przodu, jak i z tyłu, a mimo opadającej linii dachu, jest też przyzwoita przestrzeń nad głową dla wyższych pasażerów. Miejsca z tyłu jest więcej niż w Hondzie Civic, Maździe3 i Toyocie Corolla. Przestrzeń bagażnika z tyłu jest również spora jak na kompaktowego sedana. Tutaj ELANTRA ustępuje jedynie Civicowi.

Auto zgodnie ze specyfikacją przyspiesza do „setki” w 10,6 sekundy. Spalanie oscylowało w okolicach 6,5 l/100 km.

Jest czymś więcej niż tylko stylowym autem – dobrze się nią jeździ i oferuje wiele funkcji

- Reklama -

ELANTRA jest też jednym z najbezpieczniejszych kompaktowych sedanów dostępnych obecnie w sprzedaży. Standardowy pakiet bezpieczeństwa w wariancie Modern jest bardzo podstawowy, ale już wariant Smart obejmuje ostrzeganie przed kolizją, wykrywanie pieszych, przednie automatyczne hamowanie awaryjne, asystenta utrzymania pasa ruchu, ostrzeganie kierowcy i automatyczne światła drogowe. Najwyższy poziom wyposażenia, jak w testowanym modelu, oferuje monitorowanie martwego pola, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, automatyczne hamowanie awaryjne z tyłu, adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go oraz asystenta jazdy po autostradzie.

Większość osób będzie chciała dopłacić, bo wraz z trzema poziomami wyposażenia zmienia się również kwestia multimedialności samochodu. Od komputera pokładowego z 4,2-calowym wyświetlaczem, przez dodanie do niego 8-calowego ekranu dotykowego do obsługi systemu, po dwa ekrany 10,25” każdy z systemem audio od BOSE.

Aluminiowe, 16-calowe felgi są standardem, a w najwyższym wariancie zyskują jeden cal. Ważniejsza jednak jest dwustrefowa klimatyzacja, która pojawia się w konfiguracji od drugiego poziomu.

Wyrazisty design sprawia, że jest to najbardziej przykuwająca uwagę ELANTRA. Ale jest czymś więcej niż tylko stylowym autem – dobrze się nią jeździ i oferuje wiele funkcji. Jak zwykle w przypadku Hyundaia stosunek jakości do ceny robi wrażenie, tutaj szczególnie duże, bo pierwsze spojrzenie na auto wywołuje skojarzenie z droższymi modelami.

Specyfikacja

  • CENA 119 900 PLN
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 200 km/h
  • 0-100 KM/H 10,6 sekundy
  • SILNIK 1.6 MPI 
  • MOC 123 KM
  • MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY 153 Nm
Werdykt
86

NASZYM ZDANIEM...

ELANTRA wygląda bardzo dobrze i jeździ się nią lepiej, niż wskazuje na to cena i specyfikacja.

Plusy

Ekskluzywny design. Przestronne wnętrze. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

Minusy

Trochę tanich tworzyw sztucznych w środku. Brak bezprzewodowej łączności ze smartfonem.

Może cię także zainteresować

OPPO poszerza budżetową serię A

2 000 gier w Samsung Smart TV

RECENZJA: Fate/Samurai Remnant

TEST: Sony XR-65A80L

RECENZJA: EA Sports FC 24

TAGI: Hyundai, Motoryzacja, Polecane, test
Marcin Kubicki 30/12/2022 27/12/2022
Podziel się tym artykułem
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Skopiuj link Drukuj
Podziel się
Autor: Marcin Kubicki
Od jedenastu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.
Poprzedni artykuł TEST: Withings ScanWatch
Następny artykuł Mnóstwo nowości Lenovo na rok 2023

Ostatnie newsy

OPPO poszerza budżetową serię A
Newsy 04/10/2023
2 000 gier w Samsung Smart TV
Newsy 04/10/2023
Przedpremierowa ekspozycja nowego Passata Varianta
Moto Newsy 02/10/2023
Jak dbać o swoje serce radzi Apple
Newsy 29/09/2023

Reklama

//

Stylowy, rzetelny, inteligentny – Magazyn T3. Jesteśmy wiodącym magazynem lifestyle’owym, dostępnym co miesiąc w druku i cały czas dla Was online, skupionym na nowych technologiach.

NASZE SERWISY

DOM, OGRÓD I WNĘTRZA BudujemyDom.pl | WybieramyDom.pl | CoZaIle.pl | Informator Budownictwa | ZielonyOgródek.pl | CzasNaWnetrze.pl | Ekobudowanie.pl

 

MUZYKA I DŹWIĘK Audio.com.pl | MagazynGitarzysta.pl | MagazynPerkusista.pl | EstradaiStudio.pl | LiveSound.pl

 

ELEKTRONIKA I AUTOMATYKA ElektronikaB2B.pl | AutomatykaB2B.pl | Elektronika Praktyczna | Elportal.pl | Świat Radio
FOTOGRAFIA, EDUKACJA I HI-TECH DigitalCameraPolska.pl | Fotopolis.pl | MagazynT3.pl | MlodyTechnik.pl
ZDROWIE I RODZINA KtoCieWyleczy.pl

Magazyn T3Magazyn T3
Zaobserwuj
© 2007-2023
Witaj z powrotem!

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?