Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Testy

TEST: Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD

Jest dynamiczny i pokazuje swój pazur.

Flagowy SUV włoskiego producenta w najbardziej ekskluzywnej wersji sprawia, że po oddaniu kluczyków głęboko w sercu czuć żal, że to już koniec tej wspaniałej motoryzacyjnej przygody.

Już w chwilę po ujrzeniu zarysu majestatycznej, wręcz muskularnej sylwetki auta, od razu staje się jasne, że mamy do czynienia z autem wyjątkowym. Wyraźnie zarysowane linie niemal 5-metrowego nadwozia i szykowny, a zarazem nowoczesny w designie przód, naprawdę mogą się podobać, ale dopiero po wejściu do środka kabiny na twarzy pojawia się mimowolny „banan”. Niesamowita wręcz przestronność, 540-litrowy bagażnik, czy praktyczny 7-siedzeniowy układ amfiteatralny oraz ponad 20 różnego rodzaju schowków to dopiero początek dobroci, jakie zafundował nam Fiat. Ogromne wrażenie robi jakość użytych materiałów – tapicerkę wykonano z eleganckiej skóry, podobnie jak obicia kierownicy i gałki zmiany biegów. Siadając na wygodnych przednich podgrzewanych fotelach momentalnie rzuca się w oczy czytelny 8,4-calowy dotykowy wyświetlacz współpracujący z nawigacją, zestawem słuchawkowym Bluetooth oraz wbudowanym odtwarzaczem DVD, portem USB i czytnikiem kart SD. W wersji Lounge otrzymujemy również kamerę cofania oraz system car audio firmy Alpine, którego łączna moc 368 W napełnia kabinę bardzo donośnym brzmieniem.

W kwestiach technicznych na pierwszy plan wysuwa się oczywiście napęd na 4 koła, który do spółki z silnikiem o mocy 170 KM daje tej furze potężny argument w starciu z terenową nawierzchnią. Samochód jest dynamiczny i pokazuje swój pazur, jednak nie można oprzeć się wrażeniu, że zawieszenie jest nieco za sztywne, co jest odczuwalne zwłaszcza w trakcie przejażdżki po nieco bardziej wymagającym terenie. Sama jednostka napędowa cechuje się sporą wydajnością i zaskakująco niskim jak na te gabaryty auta zużyciem paliwa.

W naszym odczuciu testowany samochód to najlepszy model produkcji Fiata, jaki w ostatnim czasie ujrzał światło dzienne i nawet jeśli można kręcić nosem na jego cenę, to jakość wykonania oraz oferowany komfort nie pozwalają przejść obok tego SUV-a obojętnie.

Specyfikacja

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 183 KM/H
PRZYSPIESZENIE 0-100 KM/H 11,1 sekundy
SILNIK 2-litrowy, diesel
SKRZYNIA BIEGÓW 6-biegowa, automatyczna
MOC 170 KM
MOMENT OBROTOWY 350 NM
ŚREDNIE ZUŻYCIE paliwa Podawane przez producenta 7,3 L/100 KM

Gorąca cecha

WYPOSAŻENIE
Wersja Lounge to prawdziwy pokaz kunsztu w doborze wyposażenia. Wysokiej jakości materiały, 8,4-calowy ekran dotykowy czy porządny 368-watowy zestaw audio od Alpine to tylko kilka pozycji z długiej listy bajerów, jakie możemy tutaj znaleźć.

Suche fakty

WYGLĄD
Masywna sylwetka Fiata prezentuje się bardzo ładnie. Wielbiciele „napakowanych” SUV-ów nie powinni mieć tu powodów do narzekań.

SILNIK
Jednostka napędowa o mocy 170 KM zapewnia przyzwoite osiągi i cechuje się niezłym jak na wielkość auta zużyciem paliwa.

ZAWIESZENIE
Ogólnie nie jest złe, ale wydaje się nieco za twarde. Odczuć można to zwłaszcza po wjechaniu na mocno nierówną nawierzchnię.

Ocena
3.8

Zdaniem T3

Bardzo udany SUV, który ma spore szanse przypodobać się wielbicielom dużych i wygodnych aut, sprawdzających się zarówno w mieście, jak i poza nim.

  • Design
  • Jakość wykonania
  • Funkcjonalność
  • Cena

Od dziewięciu lat redaktor naczelny Magazynu T3. Ekspert w dziedzinie nowych technologii. Częsty gość programów radiowych i telewizyjnych. Prowadzący konferencji technologicznych. Autor wydawnictw książkowych o grach oraz organizator koncertów. Pasjonat muzyki, kina i literatury.

Może cię też zainteresować

Testy

Aparat, który obiecuje potężny zoom w kieszonkowej formie.

Moto

Zapłacimy za niego naprawdę kosmiczną cenę.

Moto

Work hard, ride hard – czy za kierownicą tego pikapa spełni się nasz amerykański sen?

Moto

Superszybki i superlekki bolid stworzony w zrównoważony sposób.