Facebook Home, który zamienia telefon z Androidem w tzw. „Facebook phone” nie odnosi takich sukcesów, jak życzył sobie Mark Zuckerberg. Jednak inne starania CEO największego portalu społecznościowego przynoszą pożądane efekty.
W raporcie z drugiego kwartału tego roku, społecznościowy gigant informuje o 1,07 miliarda aktywnych, mobilnych użytkowników (stan na dzień 30 czerwca). W porównaniu z ubiegłym rokiem jest to wzrost aż o 31%. Co jest szczególnie warte uwagi, Facebook w ostatnim kwartale zarobił aż 2,68 miliarda dolarów na reklamach, z czego 62% stanowią zyski z reklam mobilnych. To aż o 41% więcej, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
W związku z tym, nie spodziewajmy się zmniejszenia ilości reklam. Facebook ma zamiar jeszcze bardziej rozwijać ten element np. poprzez stopniowe wprowadzanie reklam wideo.
Jeśli chodzi o takie aplikacje jak Messenger, Instagram czy Whatsapp, FB skupia się bardziej na ich rozwoju, niż na zysku. Zuckerberg podkreślił, iż Messenger w chwili obecnej znajduje się w tym miejscu, w którym Facebook był w 2006 roku.
CEO portalu społecznościowego wypowiedział się także na temat niedawnego przejęcia firmy Oculus. Według Zuckerberga, zakup ten jest inwestycją długoterminową i minie dużo czasu, zanim zacznie przynosić zyski.