Najnowsze zestawienie poświęciliśmy typowo męskim hobby, jakimi są wędkarstwo i łowiectwo. Przy okazji tego podsumowania, po raz kolejny okazało się, że trudno o branżę, w której nie zadomowiłyby się już sklepy internetowe.
O sukcesie sklepu dla wędkarzy i myśliwych przesądza asortyment. Nie powinien on ograniczać się jedynie do podstawowego sprzętu, czyli wędek, kołowrotków lub wiatrówek. Dobry sklep powinien umożliwić klientowi kupienie za jednym zamachem całego zestawu: od namiotu wraz z pontonem, aż po specjalistyczną odzież czy literaturę, nie wspomniawszy o elektronice (np. alkomaty, noktowizory, nawigacja GPS, echosondy), siedziskach, kuchenkach oraz innych akcesoriach.
Jeżeli wziąć pod uwagę fakt, że za hobby na tym poziomie biorą się zwykle osoby o grubych portfelach, chętnie wymieniające posiadany sprzęt na nowszy, to gra jest warta świeczki.
Przy wyrównanym poziomie wykonania wszystkich sklepów, znaczenia nabiera również kwestia wysyłki i płatności za towar. Standardem jest oferowanie transportu bardziej wartościowych paczek za pośrednictwem firmy kurierskiej. Porównywane sklepy stawiały także duży nacisk na krótki czas realizacji zamówienia, co znalazło odzwierciedlenie w ich regulaminach.
Więcej niż połowa sklepów obsługiwała również wszystkie możliwe rodzaje płatności, co powinno sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów.
W tym miesiącu wyróżnienie przyznaliśmy sklepowi internetowemu Kolba.pl (http://www.kolba.pl), oferującemu wiatrówki i akcesoria militarne. Poruszanie się po obszernym katalogu produktów nie sprawia najmniejszego problemu, a profesjonalna szata graficzna cieszy oko, przez co sklep na długo zapada w pamięć.
Jak oceniamy?
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji.
Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.