Chociaż sezon rowerowy w pełni, większość amatorów dwóch kółek przypomina sobie o nich dopiero wraz z pierwszymi wakacyjnymi wyjazdami. Odwiedzają sklepy internetowe nie tylko w poszukiwaniu nowych modeli, ale również porad i wskazówek, jak przygotować rower do jazdy.
Wraz z upływem lat Polacy coraz rzadziej decydują się na zakup taniego roweru z supermarketu. Osoby, które niegdyś kupiły jedne z pierwszych rowerów górskich, obecnie są skłonne poświęcić na wybór nowego modelu więcej czasu, a także pieniędzy. To oni stanowią pierwszą grupę klientów salonów rowerowych i sklepów internetowych.
\”Druga grupa klientów to zaawansowani amatorzy, dla których podstawowy model oferowany przez producenta stanowi jedynie punkt wyjścia do wprowadzania kolejnych modyfikacji. To głównie za ich sprawą asortyment najlepszych sklepów internetowych składa się nie tylko z samych rowerów, ale także części i akcesoriów w najróżniejszych cenach.
Opisywane w tym miesiącu sklepy internetowe zadbały o to, aby ich klienci nie czuli się przytłoczeni ilością informacji. Stąd liczne artykuły pokazujące, jak przygotować rower do sezonu, a także samemu dobrać i wymienić części. W tej sytuacji pomocne okazują się również funkcjonalne porównywarki produktów.
Nie wszystkie sklepy zadbały jednak o właściwe zaprezentowanie kosztów przesyłki. Brak wyszczególnionych cen w przypadku tak nietypowej przesyłki jaką jest złożony rower zniechęca do dokonania zakupu. Dziwi także brak na wielu stronach recenzji internautów, które doceniliby szczególnie mniej doświadczeni kupujący.
W tym miesiącu wyróżniliśmy sklep internetowy Bike-on (http://bike-on.pl). Dzięki przemyślanym kategoriom oraz wygodnej porównywarce cen przeglądanie obszernej oferty sklepu nie stanowi żadnego problemu.
Na aukcjach
Amatorzy rowerów odwiedzający portal aukcyjny Allegro.pl powinni skierować się do kategorii „Rowery i akcesoria” w dziale „Sport i Turystyka”. Co ważne, wśród ponad 20 tys. aukcji same rowery stanowią mniejszość. Cieszą liczne aukcje dodatków i części, w tym specjalnych kasków, odzieży oraz fachowej literatury.
Jak oceniamy
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.