Młodzi rodzice to doskonali klienci, potrafiący przeznaczyć na potrzeby nowego członka rodziny niemałą część domowego budżetu. Na dodatek są to często osoby obeznane z internetem i mające pewne doświadczenie w zakupach online. Nic więc dziwnego, że e-sklepy z artykułami dla matek i niemowląt wyrastają w ostatnim czasie niczym grzyby po deszczu.
Dzięki temu można dziś bez problemu nabyć za pośrednictwem komputera to, co kiedyś wymagało długotrwałych i męczących zakupów: wózki, łóżeczka, ubranka, akcesoria i wiele, wiele innych rzeczy. Jest to znaczne ułatwienie dla osób mieszkających w mniejszych miejscowościach, gdzie trudniej o dobrze wyposażone sklepy z tak różnorodną ofertą.
Jest też jednak i druga strona medalu. Twórcy wielu sklepów internetowych zdają się zapominać, że chociaż sprzedają artykuły dziecięce, to kupują i płacą za nie dorośli rodzice. Efekt jest taki, że na części stron graficzne dodatki (kwiatuszki, rysunki, zdjęcia dzieci itd.) przysłaniają podstawowe funkcje sklepu. Zdezorientowany użytkownik nie wie, gdzie powinien kliknąć, aby uzyskać interesujące go informacje.
Na początku cukierkowa grafika cieszy oko i rozczula, ale w nadmiarze szkodzi. A już ta sama grafika podana we flashu szkodzi nawet podwójnie, bowiem potrafi całkowicie uniemożliwić korzystanie ze sklepu. Tymczasem konkurencja nie śpi i nie ma co liczyć, że raz utracony klient powróci ponownie.
Dlatego właśnie w tym miesiącu zdecydowaliśmy się wyróżnić sklep Kraina Dziecka (http://www.krainadziecka.pl), który łączy przyjazny wystrój z dużą funkcjonalnością i obszernym asortymentem. Klienci odwiedzający stronę mogą w każdej chwili sprawdzić podstawowe informacje na temat wysyłki oraz sposobów płatności, jak również ściągnąć pełen cennik w wersji offline. Dzięki temu kupujący czują, że mają do czynienia z poważnym i profesjonalnym sklepem.
Jak oceniamy
Każdy sklep mógł uzyskać łączny wynik 10 punktów za: wygląd i pierwsze wrażenie, funkcjonalność (obecność wyszukiwarki i recenzji internautów, możliwość sortowania produktów), łatwy dostęp do najważniejszych informacji (koszt dostawy, czas dostawy) oraz liczbę akceptowanych sposobów płatności (przelew, płatność przy odbiorze lub kartą).
Za obecność każdego z tych elementów przyznawaliśmy 1 punkt. Na plus zaliczaliśmy również szeroką ofertę towarów i obecność promocji. Najlepszy e-sklep powinien być ponadto intuicyjny w obsłudze i przyjazny dla różnych przeglądarek internetowych.