Początkowo traktowane bardziej jako ciekawostka, internetowe delikatesy powoli zyskują na znaczeniu. Dla coraz bardziej zaganianych mieszkańców dużych miast jest to duże ułatwienie, a dla wielu osób starszych i niepełnosprawnych szansa na samodzielne zrobienie codziennych zakupów.
Do sklepów internetowych, określanych mianem delikatesów, zalicza się w zasadzie dwie grupy stron. Pierwsze oferują ekskluzywne prezenty, takie jak najlepsze czekolady, wina i cygara, a niekiedy także sprowadzane na życzenie specjały kuchni włoskiej, francuskiej i wielu innych.
Drugie to z kolei duże sklepy spożywcze, kierujące swoją ofertę do klientów z jednej dzielnicy lub miasta w którym działają.
Jak więc widać, różni je wiele. Dla sklepów nastawionych na klientów kupujących drogie upominki lub wyszukane rodzaje herbaty ważniejszy od obszernego asortymentu jest wizerunek sklepu, jego atrakcyjność i funkcjonalność. Przekłada się to na liczbę punktów uzyskanych w naszym rankingu.
Inaczej sprawa ma się z internetowymi wcieleniami minimarketów. Praktyka pokazuje, że większość zasad obowiązujących w zwykłych e-sklepach, takich jak np. konieczność udostępnienia danych kontaktowych, pozyskiwanie komentarzy klientów czy wreszcie efektowna strona główna, nie mają tu znaczenia.
Liczy się przede wszystkim ilość sprzedawanych towarów, które klienci i tak doskonale znają. A jeżeli ktoś będzie miał wątpliwości na temat regulaminu czy dostępności danego produktu, zawsze może wybrać się na krótki spacer i odwiedzić dany sklep osobiście. Warto o tym pamiętać podczas przeglądania wyników zestawienia.
W tym miesiącu wyróżnienie otrzymała wirtualna herbaciarnia naherbatke.pl (http://www.naherbatke.pl). Doskonale przygotowany serwis internetowy sklepu jest prosty w obsłudze, a jednocześnie zawiera wszystkie potrzebne klientom informacje. Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce w sieci na herbaciane zakupy.