W zeszłym tygodniu media szeroko opisywały koniec marki Motorola, która jest jednym z pionierów rynku telefonów komórkowych. Przejęcie firmy przez Lenovo, które miało miejsce w 2015 roku co prawda ograniczy obecność słowa „Motorola” w mediach, ale nie przekreśla istnienia marki w strukturach firmy.
Nazwa Motorola Mobility będzie nadal funkcjonowała w umowach prawnych i wewnątrz Lenovo jako oddzielna komórka. Co ciekawe otrzyma ona dużo większą kontrolę nad rynkiem smartfonów w Chinach dzięki obecnym tam produktom Lenovo. To co zmartwiło wielu obserwatorów to odejście od nazwy Motorola na produktach tej firmy. W obiegu pozostanie jedynie nazwa Moto, która zaskarbiła sobie w ostatnich latach szacunek wielu użytkowników urządzeń z Androidem. Na smartfonach Moto nadal znajdziemy klasyczne logo firmy i jak można się spodziewać w niedługim czasie logo Lenovo. Nazwa Moto zostanie również zachowana w przypadku smartwatchy firmy. Z czasem marketing przyzwyczai nas zapewne do korzystania z nazwy Lenovo Moto, ale dobrze wiedzieć, że jeden z pierwszych graczy na rynku telefonów komórkowych nie znika całkowicie z powierzchni ziemi.