Facebook testował wykorzystanie 15-sekundowych spotów reklamowych już od grudnia. Kilkukrotnie przekładano ich wprowadzenie, jednak pod koniec kwietnia lub na początku maja reklamy pojawią się na listach aktualności użytkowników.
Reklamodawcy od dziś mają do wyboru nową opcję promocji swoich produktów i usług. Reklamy będą automatycznie odtwarzane zarówno u użytkowników mobilnych, jak i desktopowych. Na szczęście, aby odtwarzały dźwięk, trzeba w nie kliknąć. W przypadku urządzeń mobilnych, reklamy będą sie ściągać tylko wówczas, gdy jesteśmy podłączeni do sieci WiFi. Zatem nie musimy się martwić o dane pakietowe.
Nie ma metody na ominięcie wyświetlania reklam, choć legendy głoszą o istnieniu wtyczki dla przeglądarek, która blokuje pojawianie się niechcianych treści komercyjnych.
Jakie proponujemy rozwiązanie? Po prostu szybko przewijajcie reklamy, tak jak to robicie z mnóstwem niepotrzebnych zdjęć i postów swoich znajomych.