20. czerwca Instagram wprowadził funkcję dzielenia się video. Jest ona bardzo podobna do tej, którą już wcześniej pokazał Vine. W mniej niż 10 dni udziały Vine w rynku drastycznie spadły.
W niecałe 3 tygodnie, w USA, Vine spadł z pozycji nr 3 wśród najczęściej pobieranych darmowych aplikacji na iPhone’a na miejsce 16.
Na najważniejszym europejskim rynku aplikacji mobilnych, w Wielkiej Brytanii, Vine spadł z pozycji 7 na 21. W Brazylii z 16 na 86. Natomiast w Szwecji z 5 na 23. Wszystko wskazuje na to, że funkcja Instagrama to nie tylko tymczasowy hit. Vine zamiast stracić trochę gruntu pod nogami i ustabilizować swoją pozycję, regularnie ją traci. Nie pomogła nawet aktualizacja, którą wydało Vine i która miała pomóc rywalizować z Instagramem.
Ta sytuacja pokazuje nam, jak przewrotny bywa rynek aplikacji mobilnych. Jeszcze kilka tygodni temu Vine było najpotężniejszą aplikacją w USA, a teraz zdaje się być zwykłym przeciętniakiem.