Połącz się z nami

Publikacje

Handel detaliczny – jak prowadzić spójną obsługę klienta?

Opublikowane

dnia

Handel detaliczny w Polsce rośnie na siłach. Klienci oczekują rozwiązań ekologicznych, prozdrowotnych, zwracają uwagę na kraj pochodzenia produktu[3] oraz zauważają sposób komunikacji i obsługi poszczególnych przedsiębiorstw. W natłoku konkurencji, oprócz wysokiej jakości produktów ważna jest kampania marketingowa i związanie z klientem. Gdy ten czuje się doceniony i zauważony – istnieje większa szansa na jego lojalność i dalsze rekomendacje.

O ile niewielkie przedsiębiorstwa mają ułatwione zadanie, o tyle problem namnaża się w przypadku przedsiębiorstw średnich lub dużych. Jak koordynować te procesy? Jak prowadzić spójną obsługę klienta?

Słów parę o polskim konsumencie

Zanim odpowiemy na tytułowe pytanie, spróbujmy scharakteryzować polskiego, statystycznego konsumenta. Pogląd, iż Polacy są nieświadomymi klientami, upadł kilkadziesiąt lat temu, kiedy to przeprowadzono liczna badania w kierunku europejskiego rynku. Okazuje się bowiem, że kupując produkty najistotniejsze są dla nas czynniki sensoryczne – czyli wygląd lub zapach [1]. Cenimy produkty zdrowe, bezpieczne i wygodne. Jeśli za tym idzie dobra cena, istnieje spora szansa na dopełnienie danej transakcji.

Polak jest dumny ze swojego poletka. Chce go wspierać, chce mieć poczucie wpływu na rozwój kraju, a co za tym idzie – coraz częściej wybiera produkty pochodzenia regionalnego[2]. Wykazują to zwłaszcza osoby starsze, częściej kobiety niż mężczyźni i osoby ze słabszym wykształceniem i niższymi dochodami[3].

Zyskując więc na świadomości i wykazując się trwałymi preferencjami, coraz częściej polski konsument dostrzega lojalność firm. Pod mianem lojalności rozumie się spójną komunikację, równe traktowanie, przełamywanie barier i realną chęć usłyszenia potrzeb i oczekiwań jednostki.

Jak pomóc ci mogą nowoczesne rozwiązania?

Wyobraź sobie sytuację, w której jesteś właścicielem ogromnego przedsiębiorstwa zajmującego się handlem detalicznym. Posiadasz kilka oddziałów, w różnych miastach Polski, a produkt wysyłasz na terenie całego kraju. Liczba klientów i zyski liczone są w milionach. Codziennie korespondujesz i rozmawiasz z potencjalnymi, obecnymi lub byłymi klientami. Oprócz ciebie koordynują te procesy inne osoby, odpowiedzialne za dany region i dystrybucję. Każda z tych osób ma inny cel, inną wizję, inny sposób komunikacji.

Widzisz pierwsze, możliwe zagrożenie?

Obecnie klienci kupują produkty przy pomocy różnych kanałów – poczynając od sieci i platform do komunikacji społecznościowej, po sklepy online i punkty stacjonarne. Każdy z tych punktów, każda z filii, prowadzić musi spójną komunikację i spójny sposób obsługi. Jest to wyjątkowo trudne, zwłaszcza gdy chcemy toczyć nad tym odpowiednią pieczę.

W tym właśnie miejscu wkracza nowoczesna technologia produkcji, która koordynuje procesy i pozwala zarządzać wszystkimi punktami z jednego, konkretnego miejsca. Mowa o Dynamics 365 for Operations, którego celem jest między innymi:

  • Tworzyć spójne wyceny, utrzymując jednocześnie stały kontakt z klientem, w każdym punkcie handlowym
  • Tworzyć katalogi produktów i segregować je w jednym, określonym schemacie
  • Śledzić stany magazynowe bez opóźnień, w każdym miejscu w Polsce
  • Zbierać informacje z różnych kanałów – analizując zebrane dane i tworzyć z nich uporządkowane zbiory
  • Oferować swoim klientom spójne promocje, programy lojalnościowe i bony – bez pominięcia lub ryzyka wpadki nie dotarcia do danej grupy społecznej
  • Umożliwienie swoim klientom zakupów online, z odbiorem w danym punkcie stacjonarnym (np. w sklepie).

 

Dzięki jednemu, prostemu wdrożeniu zyskujesz jasną i jednolitą formę komunikacji z klientem, niwelując tym samym ryzyko niespójnego komunikatu i pozwalając wyróżnić się na tle konkurencji. Więcej o wspomnianych powyżej możliwościach przeczytasz na: https://ax-dynamics.com/pl/branze/handel.

 

Bibliografia

[1] Żakowska-Biemans, S. (2011). Polish consumer food choices and beliefs about organic food. British Food Journal, 113(1), 122-137.

[2] Huddleston, P., Good, L. K., & Stoel, L. (2001). Consumer ethnocentrism, product necessity and Polish consumers’ perceptions of quality. International Journal of Retail & Distribution Management, 29(5), 236-246.

[3] Good, L. K., & Huddleston, P. (1995). Ethnocentrism of Polish and Russian consumers: are feelings and intentions related. International Marketing Review, 12(5), 35-48.

Entuzjastka rozwiązań mobilnych, dobrej herbaty i gier RPG. Z inżynierską precyzją testuje każdy sprzęt niezależnie od miejsca, w którym aktualnie się znajduje.

Kontynuuj czytanie
Reklama
Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Publikacje

5G dla ciebie

Kto będzie rządzić rynkiem smartfonów 5G?

Opublikowane

dnia

Magazyn T3

Era 5G nadeszła… no, prawie. W wielu krajach Europy operatorzy sieci komórkowych już uruchamiają stosowną infrastrukturę i wprowadzają do swojej oferty urządzenia obsługujące nowy standard, oferując klientom niedoścignioną prędkość przesyłania danych i łącza potrafiące obsłużyć ogromną liczbę połączeń naraz.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

HTC Vive Cosmos pod lupą

Trójka śmiałków kontra HTC Vive Cosmos – czy uda im się skonfigurować i uruchomić ten nowoczesny headset VR?

Opublikowane

dnia

Wirtualna rzeczywistość to bez wątpienia jedna z najbardziej ekscytujących technologii. Możliwość przeniesienia się do zupełnie innego świata i interakcji z nim za pośrednictwem własnych dłoni rozbudza wyobraźnię i kreatywność, pozwalając chociaż na chwilę odciąć się od codzienności. Z drugiej strony, VR może także onieśmielać. Od wielu lat pokutuje przekonanie, że to hobby tylko dla wybranych: osób dysponujących potężnym, gamingowym komputerem, miejscem do rozstawienia stacji trackingowych oraz wiedzą techniczną, która umożliwi im konfigurację tego całego cyrku.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Przyszłość technologii: Amazon

Czeka na nas nie tylko bogactwo opcji głosowych, ale także nowe sposoby prowadzenia rozmów z Alexą.

Opublikowane

dnia

przez

Magazyn T3

Eric King, dyrektor generalny Amazon Alexy na Europę, uczestniczył w pracach nad wirtualną asystentką Amazona od czasu pierwszego otwarcia systemu na zewnętrznych deweloperów. Był on odpowiedzialny za wdrożenie umiejętności Alexy i pozyskanie partnerów sprzętowych, dzięki którym może ona kompleksowo zarządzać inteligentnym domem.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Przyszłość technologii: Formuła 1

Dyrektor techniczny F1 opowiada o najnowszych osiągnięciach w konstrukcji bolidów, które już wkrótce znajdą się także w naszych domowych autach.

Opublikowane

dnia

przez

Magazyn T3

Wciągu swojej wieloletniej kariery dyrektor techniczny Formuły 1, Pat Symonds, był świadkiem licznych zmian w sportach motorowych. Największy postęp dokonał się w technologiach bezpieczeństwa – wypadki zdarzają się coraz rzadziej, a z każdego z nich należy wysnuć wnioski, które zapobiegną powtarzaniu się tragedii – choć należy pamiętać, że to wciąż jedna z najniebezpieczniejszych dyscyplin. Jednym z największych osiągnięć Symondsa jest próba wyrównania szans pomiędzy zespołami poprzez wprowadzenie nowych regulacji i limitów budżetowych na bolidy F1 od 2020 roku.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Jesteśmy z wami już 10 lat!

By uczcić 10 lat istnienia w Polsce “Magazynu T3”, Marcin Kubicki, od dziewięciu lat redaktor naczelny pisma, opowiada o jego początkach i paru ciekawostkach, które miały miejsce w redakcji przez ostatnią dekadę jej istnienia.

Opublikowane

dnia

Magazyn T3

Moja historia związana z „Magazynem T3” wbrew pozorom nie zaczyna się w roku 2009, a w… 1995. Wtedy to jako 10-latek chwyciłem w swoje ręce „Magazyn INTERNET”, również wydawany przez AVT. Pismem tym byłem przez kolejne lata zafascynowany przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze, już wtedy odkryłem w sobie zainteresowanie tematami związanymi z programowaniem, a po drugie, uwielbiałem fakt udostępniania na płytach stron internetowych w wersjach offline, które służyły mi do podpatrywania bez obciążania domowego modemu, jak wygląda ich kod. W okolicach roku 1999 wysłałem nawet do redakcji list, który, ku mojej uciesze, został opublikowany na łamach pisma.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie
Reklama

Nowy numer

Popularne