Połącz się z nami

Publikacje

Handel detaliczny – jak prowadzić spójną obsługę klienta?

Opublikowane

dnia

Handel detaliczny w Polsce rośnie na siłach. Klienci oczekują rozwiązań ekologicznych, prozdrowotnych, zwracają uwagę na kraj pochodzenia produktu[3] oraz zauważają sposób komunikacji i obsługi poszczególnych przedsiębiorstw. W natłoku konkurencji, oprócz wysokiej jakości produktów ważna jest kampania marketingowa i związanie z klientem. Gdy ten czuje się doceniony i zauważony – istnieje większa szansa na jego lojalność i dalsze rekomendacje.

O ile niewielkie przedsiębiorstwa mają ułatwione zadanie, o tyle problem namnaża się w przypadku przedsiębiorstw średnich lub dużych. Jak koordynować te procesy? Jak prowadzić spójną obsługę klienta?

Słów parę o polskim konsumencie

Zanim odpowiemy na tytułowe pytanie, spróbujmy scharakteryzować polskiego, statystycznego konsumenta. Pogląd, iż Polacy są nieświadomymi klientami, upadł kilkadziesiąt lat temu, kiedy to przeprowadzono liczna badania w kierunku europejskiego rynku. Okazuje się bowiem, że kupując produkty najistotniejsze są dla nas czynniki sensoryczne – czyli wygląd lub zapach [1]. Cenimy produkty zdrowe, bezpieczne i wygodne. Jeśli za tym idzie dobra cena, istnieje spora szansa na dopełnienie danej transakcji.

Polak jest dumny ze swojego poletka. Chce go wspierać, chce mieć poczucie wpływu na rozwój kraju, a co za tym idzie – coraz częściej wybiera produkty pochodzenia regionalnego[2]. Wykazują to zwłaszcza osoby starsze, częściej kobiety niż mężczyźni i osoby ze słabszym wykształceniem i niższymi dochodami[3].

Zyskując więc na świadomości i wykazując się trwałymi preferencjami, coraz częściej polski konsument dostrzega lojalność firm. Pod mianem lojalności rozumie się spójną komunikację, równe traktowanie, przełamywanie barier i realną chęć usłyszenia potrzeb i oczekiwań jednostki.

Jak pomóc ci mogą nowoczesne rozwiązania?

Wyobraź sobie sytuację, w której jesteś właścicielem ogromnego przedsiębiorstwa zajmującego się handlem detalicznym. Posiadasz kilka oddziałów, w różnych miastach Polski, a produkt wysyłasz na terenie całego kraju. Liczba klientów i zyski liczone są w milionach. Codziennie korespondujesz i rozmawiasz z potencjalnymi, obecnymi lub byłymi klientami. Oprócz ciebie koordynują te procesy inne osoby, odpowiedzialne za dany region i dystrybucję. Każda z tych osób ma inny cel, inną wizję, inny sposób komunikacji.

Widzisz pierwsze, możliwe zagrożenie?

Obecnie klienci kupują produkty przy pomocy różnych kanałów – poczynając od sieci i platform do komunikacji społecznościowej, po sklepy online i punkty stacjonarne. Każdy z tych punktów, każda z filii, prowadzić musi spójną komunikację i spójny sposób obsługi. Jest to wyjątkowo trudne, zwłaszcza gdy chcemy toczyć nad tym odpowiednią pieczę.

W tym właśnie miejscu wkracza nowoczesna technologia produkcji, która koordynuje procesy i pozwala zarządzać wszystkimi punktami z jednego, konkretnego miejsca. Mowa o Dynamics 365 for Operations, którego celem jest między innymi:

  • Tworzyć spójne wyceny, utrzymując jednocześnie stały kontakt z klientem, w każdym punkcie handlowym
  • Tworzyć katalogi produktów i segregować je w jednym, określonym schemacie
  • Śledzić stany magazynowe bez opóźnień, w każdym miejscu w Polsce
  • Zbierać informacje z różnych kanałów – analizując zebrane dane i tworzyć z nich uporządkowane zbiory
  • Oferować swoim klientom spójne promocje, programy lojalnościowe i bony – bez pominięcia lub ryzyka wpadki nie dotarcia do danej grupy społecznej
  • Umożliwienie swoim klientom zakupów online, z odbiorem w danym punkcie stacjonarnym (np. w sklepie).

 

Dzięki jednemu, prostemu wdrożeniu zyskujesz jasną i jednolitą formę komunikacji z klientem, niwelując tym samym ryzyko niespójnego komunikatu i pozwalając wyróżnić się na tle konkurencji. Więcej o wspomnianych powyżej możliwościach przeczytasz na: https://ax-dynamics.com/pl/branze/handel.

 

Bibliografia

[1] Żakowska-Biemans, S. (2011). Polish consumer food choices and beliefs about organic food. British Food Journal, 113(1), 122-137.

[2] Huddleston, P., Good, L. K., & Stoel, L. (2001). Consumer ethnocentrism, product necessity and Polish consumers’ perceptions of quality. International Journal of Retail & Distribution Management, 29(5), 236-246.

[3] Good, L. K., & Huddleston, P. (1995). Ethnocentrism of Polish and Russian consumers: are feelings and intentions related. International Marketing Review, 12(5), 35-48.

Entuzjastka rozwiązań mobilnych, dobrej herbaty i gier RPG. Z inżynierską precyzją testuje każdy sprzęt niezależnie od miejsca, w którym aktualnie się znajduje.

Kontynuuj czytanie
Reklama
Kliknij, by skomentować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Publikacje

CEIDG online – firmę możesz zarejestrować online!

Opublikowane

dnia

Tylko we wrześniu 2019 roku działalność gospodarczą rozpoczęło w Polsce niemal 29,5 tys. firm, w tym 4 326 zarejestrowało się w Krajowym Rejestrze Sądowym. W tym roku najwięcej przedsiębiorstw otworzyło swoją działalność w styczniu – to ponad 35 tys. firm. Od kilku lat osoby, które chcą rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej, mogą zrobić to w pełni w trybie online – za pośrednictwem strony Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo za pomocą bankowości online.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Czym jest VPN i dlaczego warto go używać?

Opublikowane

dnia

Surfowanie po internecie przestało być zajęciem dla wybranych, tak jak to było w połowie lat 90-tych kiedy nie wszystkie domy jeszcze miały dostęp do sieci. Od tego czasu sporo rzeczy uległo zmianie. Jedną z najbardziej istotnych zmian jest to, że dostęp do internetu stał się standardem, bez którego większość z nas nie jest w stanie sobie wyobrazić życia

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Być jak Iron Man

W filmach zbroje Iron Mana to szybkie i zwinne cuda techniki. „Magazyn T3” spotkał się z człowiekiem, który przekuł fikcyjny gadżet superbohatera w (latającą) rzeczywistość.

Opublikowane

dnia

przez

Nadanie człowiekowi umiejętności lotu było jednym z największych wyzwań, przed którymi stawali wynalazcy ze wszystkich epok ludzkości. Pierwszy przelot samolotem wcale nie zakończył marzeń o szybowaniu w przestworzach, a wręcz przeciwnie, zaostrzył apetyt. Teraz samolotem możemy polecieć prawie w dowolne miejsce, ale perspektywa wznoszenia się w powietrzu poza ogromną, metalową tubą, wciąż wydaje się niezmiernie kusząca.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Mysz Hama EMW-500 – czyli ergonomia i wygoda dla efektywnej pracy

Wymiana tradycyjnej myszki na ergonomiczną niesie za sobą same korzyści.

Opublikowane

dnia

przez

Wiele godzin przed komputerem, z nieodpowiednio dobraną myszką, powoduje napięcie nadgarstka i jego ból. Rozwiązaniem może być mysz EMW-500 o nietypowej, stożkowej budowie, która umożliwia ułożenie ręki w najbardziej naturalnej dla ruchów nadgarstka pozycji, odciążając ją, a jednocześnie poprawiając komfort pracy.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie

Publikacje

Przyszłość grafiki w grach to ray tracing – oto najważniejsze dowody

Kupując teraz nową kartę graficzną, szaleństwem jest wybór modelu pozbawionego zgodności z technologią RT.

Opublikowane

dnia

przez

Sprzętowe śledzenie promieni światła w czasie rzeczywistym to relatywnie nowa technologia, która właśnie zaczyna wychodzić z chorób wieku dziecięcego. Powstaje coraz więcej, coraz lepiej optymalizowanych gier. Powiększa się baza sprzętowa. Już tylko krok dzieli nas od zaakceptowania RT jako obowiązującego w grach standardu.

(więcej…)

Kontynuuj czytanie
Reklama

Popularne