Gdy w mediach pojawiały się pierwsze informacje o tajemniczej epidemii w Chinach, internet żartował, że wygląda to jak partyjka w Plague Inc., grze o rozprzestrzenianiu śmiertelnych chorób. Dowcip ten zestarzał się dość słabo, ale deweloperzy tytułu, Ndemic Creations, zdecydowali się na pomoc ofiarom COVID-19 i graczom pozostającym w izolacji.
Tradycyjne Plague Inc. polega na tworzeniu własnego drobnoustroju (w tym wirusa, bakterii czy grzyba), który ma wytrzebić całe życie na Ziemi. Tym razem deweloperzy postawią graczy w nieco innej roli – zamiast rozwijania mikroorganizmu i infekowania kolejnych ofiar, będą oni koordynowali światowe działania w celu zatrzymania groźnej choroby. Nowe mechaniki gry pozwolą nam na spowolnienie rozprzestrzeniania się epidemii poprzez podjęcie niezbędnych środków bezpieczeństwa (w tym izolacji społecznej, zamykania niektórych usług publicznych i wprowadzania kwarantanny) oraz zarządzanie badaniami nad lekiem i szczepionkami.
W pracy nad nowym trybem Ndemic Creations ściśle współpracuje ze Światową Organizacją Zdrowia i CEPI, fundacją finansującą badania nad tworzeniem szczepionek na nowo odkryte choroby zakaźne. Zostanie on udostępniony wszystkim graczom za darmo, ale nie wiadomo jeszcze, kiedy. Deweloperzy postanowili również wspomóc światowy fundusz do walki z rozprzestrzenianiem się i leczeniem COVID-19 kwotą 250 000 USD.