Google ogłosiło kilka ciekawych zmian w systemie wyszukiwania i modelu dystrybucji gier na urządzeniach z Androidem. Już za kilka tygodni wszyscy użytkownicy korzystający z mobilnego systemu operacyjnego Google otrzymają możliwość wypróbowania gier przed ich zakupem.
Funkcja o mało ekscytującej nazwie „Search trial run ads” jest w gruncie rzeczy nową formą reklamy, która będzie się wyświetlała w wyszukiwarce Google, po tym jak wpiszemy tam nazwę interesującej nas gry. Już za kilka tygodni poza opcją zakupu owego tytułu pojawi się możliwość zagrania w niego bez instalowania aplikacji na urządzeniu. System ten będzie pozwalał na wypróbowanie wersji demo przez 10 minut, co powinno z powodzeniem wystarczyć każdemu na zapoznanie się z grą i zdecydowaniu o ewentualnym zakupie. Na Google Play pojawi się również niedługo zakładka z grami indie, która będzie szansą dla małych deweloperów na lepsze pokazanie swojego produktu.