Connect with us

Cześć, czego szukasz?

Newsy

Google planuje zerwać z reklamami opartymi o indywidualną historię przeglądania

Z przeglądarki Chrome znikną także zewnętrzne „ciasteczka”.

Cookies i zbierane przez nie dane to główne źródło dochodu wielu podmiotów marketingowych, ale mechanizmy śledzenia użytkowników w sieci wywołują duże kontrowersje. Właśnie dlatego Google planuje powoli odchodzić od tego sposobu zarabiania pieniędzy.

Firma zapowiedziała, że chce zakończyć sprzedaż ogłoszeń opartych o indywidualną historię przeglądania. Klasyczne „targetowanie” reklam ma zastąpić nieco inny mechanizm, nie wykorzystujący informacji o pojedynczym użytkowniku, ale o ich dużych grupach zwanych kohortami. Kohorty określane są za pomocą algorytmów, które grupują internautów pod względem zainteresowań, grupy wiekowej i innych czynników, po czym anonimizują ich dane. Dzięki temu nie pozwalają one na śledzenie poszczególnych osób, ale oferują wysoką precyzję w dopasowywaniu treści reklam do preferencji internautów.

Decyzja o całkowitym zaprzestaniu śledzenia użytkowników w celu tworzenia ich indywidualnych profilów jest rozwinięciem zeszłorocznej deklaracji o usunięciu zewnętrznych „ciasteczek” z przeglądarki Chrome. W ciągu dwóch najbliższych lat wsparcie dla cookies ma być powoli wycofywane. Google obiecuje również, że po jego wyeliminowaniu nie zainwestuje w stworzenie alternatywnej technologii pozwalającej osobom trzecim na śledzenie internetowej działalności indywidualnego użytkownika.

Autor

Dobry duch i woda na młyn naszej redakcji. Pilnuje terminów, buduje treści i tworzy layout magazynu. Czasami też znajduje czas na filiżankę kawy, bez której nie wyobraża sobie życia.

Może cię też zainteresować

Gaming

Czy Steam nareszcie pojawi się na Chrome OS?

Testy

Google dołącza do klubu producentów smartfonów z autorskimi procesorami.

Newsy

Kilka nowych widżetów, przypomnienia dla rodzin i wiele więcej.

Newsy

Pierwsze smartfony oparte o układ Tensor.