Electronic Arts nie przejęło się groźbami użytkowników, kiedy wprowadzali mikropłatności do Real Racing 3. Według producentów właśnie model freemium jest najbardziej popularny.
Chodzi o system, który umożliwia darmowy dostęp do części zawartości. Aby skorzystać z bardziej zaawansowanych funkcji, należy zapłacić. EA już teraz zapowiada, że coraz więcej ich produktów będzie wykorzystywać właśnie taki model.
W planach działu gier mobilnych na najbliższy rok nie ma ani jednej, która byłaby dostępna w całości za jednorazową opłatę.
Szef działu gier mobilnych, Nick Earl mówi, że ?konsumenci wyraźnie dali do zrozumienia, że preferują właśnie ten model. Nawet jeżeli istnieje pewna mniejszość, która nie podziela zdania reszty, to koniec końców i tak decyduje się na wspieranie modelu freemium?.
Przeciwko graczom stanęli jednak sami? gracze. Bo póki płacimy za gry, narzekanie, że musimy to robić, nie zmieni absolutnie niczego?