Kilka dużych firm technologicznych połączyło swe siły, aby przeciwdziałać piractwu. Inicjatywa ma na celu odsunięcie pirackich stron od wpływów z reklam.
Google, Microsoft, Yahoo oraz AOL to tylko niektóre z firm, które chcą, by na stronach pirackich i oferujących podrobione produkty reklamy nie były wyświetlane. Wraz z Interactive Advertising Bureau (IAB) opracowana została lista „dobrych praktyk” mająca na celu osiągnięcie zamierzonego rezultatu.
Linda Covington z Yahoo powiedziała- „Ostatecznie, chcemy stworzyć zdrową przestrzeń w sieci promującą innowację i chroniącą wartość intelektualną”.
Fred Humphries z Microsoftu również odniósł się do tego: „Microsoft cieszy się, że może być częścią inicjatywy walczącej z piractwem i starającej się stworzyć zdrowy ekosystem reklamowy”.
Reklamy są kluczowym źródłem dochodu dla stron pirackich. Wiele z tego typu serwisów nie byłoby w stanie się utrzymać, gdyby nie reklamy.