Hybrydy plug-in i nadwozia typu SUV to doskonałe połączenie: wygoda silników spalinowych połączona zostaje z oszczędnością, jaką zapewniają napędy elektryczne, oraz rodzinnym charakterem wnętrza. Najnowszy koncept od BMW prezentuje tę ideę w oryginalny, luksusowy sposób.
Concept XM zwraca uwagę oryginalnym, geometrycznym wykończeniem oraz srebrno-złotym lakierem z czarnymi wstawkami. Z przodu króluje mocno zarysowany, kanciasty grill, połączony z otaczającymi go przetłoczeniami i podwójnymi reflektorami, zaś z tyłu – podwójne wydechy o heksagonalnym kształcie i szyba z nietypowymi wycięciami u góry, ozdobiona wygrawerowanymi emblematami BMW. Auto osadzone zostanie na kołach z 23-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich.
Design Conceptu XM może okazać się kontrowersyjny także wewnątrz. Dominuje brązowa skóra w stylu vintage, aluminiowe elementy dekoracyjne i wykończenie z włókna węglowego. Na desce rozdzielczej króluje pojedynczy ekran kokpitu i systemu inforozrywki, zaś elementy dekoracyjne na kolumnie centralnej zostały utrzymane w tym samym stylu, co wydechy.
Prawdziwa ekstrawagancja zaczyna się jednak w drugim rzędzie, nazwanym tutaj M Lounge. Turkusowa, aksamitna tapicerka, miękkie wyściełanie podłogi i podświetlany dach z geometrycznymi wzorami mają wprowadzać atmosferę pełnej relaksacji.
Mniej relaksujące może okazać się spojrzenie na osiągi auta. Concept XM może pochwalić się 4,4-litrowym silnikiem biturbo V8, który zostanie połączony z napędem elektrycznym. Łączna moc układu to 750 KM, zaś moment obrotowy sięga nawet 1000 Nm. W trybie czysto elektrycznym, auto ma pokonywać do 48 km na jednym ładowaniu.
Co ciekawe, BMW obiecuje, że wiele spośród koncepcyjnych rozwiązań znajdzie się także w komercyjnej wersji modelu, BMW XM. Na pewno zobaczymy w nim podwójne wydechy i supermocny układ napędowy. Czy bawarski producent pozostanie przy kontrowersyjnym, geometrycznym wzornictwie? Czas pokaże – samochód trafi do produkcji już w 2022 roku.