BMW Group i Valeo intensyfikują swoje wieloletnie partnerstwo poprzez nową kooperację. Po ogłoszeniu szerokiej współpracy nad kontrolerami domeny ADAS, czujnikami i oprogramowaniem do parkowania i manewrowania dla nadchodzącej generacji platform BMW „Nowej Klasy”, BMW Group i Valeo ogłosiły teraz współpracę również nad rozwojem w pełni zautomatyzowanych technologii parkowania do poziomu 4.
W styczniu obie firmy podpisały umowę o strategicznej współpracy skupiającej się na wspólnym rozwoju funkcji parkowania nowej generacji. System wspomagający kierowcę zapewni klientom wygodne i przyjazne dla użytkownika parkowanie na prywatnych posesjach i publicznych parkingach. Funkcje, które w całości będą opierać się na technologiach i czujnikach zintegrowanych z pojazdem, sięgają od wspomagania w manewrowaniu po zautomatyzowane parkowanie na poziomie 4. Wspólnie opracowywane są również usługi oparte na infrastrukturze, które mają zapewnić klientom w pełni zautomatyzowane parkowanie i ładowanie na odpowiednio wyposażonych parkingach publicznych i wielopoziomowych.
Funkcje oprogramowania bazują na obecnym pakiecie oprogramowania do automatycznego parkowania, który został wprowadzony wraz z BMW iX w 2021 roku. W kolejnej generacji oprogramowanie zostanie rozszerzone, aby umożliwić wykonywanie na potężnej platformie obliczeniowej wspólnie opracowanych algorytmów.
Usługa parkowania bez kierowcy Automated Valet Parking (AVP) oferuje kierowcom i pasażerom w pełni zautomatyzowane parkowanie. Kierowca opuszcza samochód w strefie wysiadania. Pojazd przejmuje wtedy samodzielnie takie zadania, jak wyszukiwanie miejsca parkingowego oraz niezbędne manewry parkowania i wyparkowywania. Pojazd może również autonomicznie przejechać z powrotem do strefy wsiadania, gdzie kierowca ponownie przejmie prowadzenie. W celu optymalnego wykorzystania czasu parkowania można zapewnić dodatkowe usługi, takie jak w pełni zautomatyzowane ładowanie czy mycie samochodu. Takie funkcje oferują klientom realne korzyści w zakresie wygody i bezpieczeństwa.
Zgodnie z projektem przyszłej normy ISO automatyczne rozwiązania parkowania typu Valet Parking będą podzielone na dwie kategorie: systemy typu 1 i typu 2. W systemach typu 1 wymagane technologie (w tym wszystkie czujniki, jednostki obliczeniowe i algorytmy) działają w samochodzie. W systemach typu 2 wymagane systemy (w tym czujniki i system zarządzania AVP) są zintegrowane w odpowiedniej infrastrukturze, na przykład na parkingach, a pojazd jest sterowany przez tę infrastrukturę.
Partnerstwo obsługuje oba systemy AVP – typu 1 i typu 2.