Samsung rozszerza swoją cyfrową platformę sztuki o 23 wyselekcjonowane dzieła z prestiżowych targów Art Basel w Hongkongu. Dzięki Samsung Art Store, użytkownicy telewizorów The Frame, The Frame Pro, MICRO LED, a także nowych modeli Neo QLED Mini LED i QLED z 2025 roku, mogą podziwiać wybitne dzieła współczesnych artystów w rozdzielczości 4K – bez wychodzenia z domu.
Jako oficjalny partner medialny Art Basel, Samsung zaprezentuje globalnej publiczności dzieła z najważniejszych galerii obecnych na hongkońskiej edycji targów, które odbędą się w dniach 28–30 marca 2025 r. w Hong Kong Convention & Exhibition Centre. Nowa kolekcja dostępna w Samsung Art Store zawiera prace takich twórców jak Zhu Jinshi, Ticko Liu, Jimok Choi, Bae Yoon Hwan, Damian Elwes czy Sophie von Hellermann. Wśród wyróżnionych dzieł znajdziemy m.in. „Ten tryptyk jest tak wspaniały jak jesień w pachnącym pokoju” czy „Cień słońca”.
– Samsung Art Store sprawia, że sztuka staje się bardziej dostępna niż kiedykolwiek, przenosząc arcydzieła z międzynarodowych galerii prosto do salonów widzów – podkreśla Bongjun Ko, wiceprezes działu Visual Display Business w Samsung Electronics.
Z myślą o targach w Hongkongu, Samsung przygotował również specjalną przestrzeń wystawienniczą – ArtCube, która znajdzie się na głównym poziomie wystawowym Centrum Kongresowego. Pod hasłem „Zanurzenie w sztuce bez granic” goście będą mogli zobaczyć, jak modele The Frame, MICRO LED i Neo QLED 8K Mini LED redefiniują cyfrowe doświadczenia artystyczne, oferując niesamowite odwzorowanie szczegółów i koloru.

Dodatkowym elementem obecności Samsunga na targach będą panele dyskusyjne z udziałem przedstawicieli współczesnej sceny artystycznej. Rozmowy poprowadzi Daria Greene, Head of Content and Curation w Samsung, a jej gośćmi będą m.in. Hayley Romer z Art Basel oraz amerykański artysta hiperrealistyczny Marc Dennis.
Samsung Art Store to obecnie ponad 3 000 dzieł z muzeów i galerii z całego świata. Nowością w 2025 roku jest dostępność platformy także na telewizorach Neo QLED Mini LED i QLED (modele Q7F i wyższe). To kolejny krok w kierunku demokratyzacji sztuki – dostępnej z każdego miejsca i o każdej porze.
– Jesteśmy dumni z tej współpracy. Dzięki niej doświadczenie Art Basel wychodzi poza mury hali wystawowej i staje się dostępne przez cały rok, dla szerszej publiczności – komentuje Noah Horowitz, CEO Art Basel.
Wkrótce w Samsung Art Store pojawią się także kolekcje z kolejnych edycji Art Basel w Bazylei i Paryżu.
Art Basel to jedno z najważniejszych wydarzeń świata sztuki współczesnej i nowoczesnej. Odbywa się cyklicznie w Hongkongu, Bazylei, Paryżu i Miami Beach, prezentując dzieła czołowych artystów i galerie z całego świata. Więcej informacji: www.artbasel.com