Yahoo wprowadza do swojej wyszukiwarki usługę Search Direct, która prezentować ma odpowiedzi oraz widok stron jeszcze przed końcem wpisywania zapytań. To bezpośrednia odpowiedź na wprowadzony we wrześniu ubiegłego roku mechanizm Google Instant.
Nowa usługa Yahoo ma wspierać strategię firmy, która chce „fundamentalnie zmienić sposób, w jaki ludzie korzystają z sieci” poprzez dostarczanie „najbogatszych, najbardziej zintegrowanych i skutecznych treści”. Search Direct znajduje się w fazie beta i ma być stale rozwijana. A co oferuje obecnie?
Search Direct przewidywać ma wyniki zapytań w czasie wpisywania ich przez użytkownika. W osobnym panelu pokazywać ma zmieniające się dynamicznie, najbardziej odpowiadające zapytaniu wyniki. Ma to być nie tylko podgląd najtrafniejszych stron – co znane jest z Google i mechanizmu Instant – ale również konkretne informacje w 15 kategoriach takich jak prognoza pogody, wyniki drużyn sportowych czy opisy filmów. Prezentowane mają być również tzw. Trending Searches, czyli zestawienie najważniejszych zapytań z całej wyszukiwarki, aktualizowane co 10 minut.
Yahoo ma także zarabiać dzięki nowej usłudze. W prawym panelu wyświetlane będą reklamy tekstowe, graficzne i wideo.
Search Direct dostępna jest przede wszystkim dla amerykańskich użytkowników, ale można z niej skorzystać także w Polsce, pod adresem search.yahoo.com. Firma zapowiada, że w kolejnych miesiącach opcja będzie udostępniana na dalszych rynkach.